Yaparsın da Nasıl Yaparsın

Dün gece özel bir televizyon kanalındaki bir yarışma programında oluyor böyle şeyler, ben de ağzım açık ve hayret ile seyrediyorum, benim gibi belki yüz binlerce insanda seyrediyor... Konu, yani yarışma konusu çok basit, öncesinde tartılmak, buzdolabında ki yemekleri altı dakika içinde yemek ve sonrasında tartılarak ne kadar kilo aldığını saptamak...

Ne var ki bunda diyebilirsiniz... Benim çok garibime gitti, esefle ve üzüntü ile seyrettim... Dünyada ve güzel yurdum Türkiye'de açlık ile fakirlik ile boğuşan, Afrika'da bir yudum su bulamayan insanlar geldi aklıma hemen... O Birleşmiş Milletler yardımlarını almak için kırk derece sıcaklıkta birbirini ezerek sıra bekleyen insanları düşündüm...

Yazık, gerçekten çok yazık. Bu programları tuzu kuru insanlarda seyrediyor, çok gariban, çok fakir insanlarda seyrediyor haliyle... O buzdolabında yarışmacıların altı dakika içinde ağızlarına itiş kakış soktukları yemeklerin zerresi bile kursaklarından geçmeyen insanlar var.

Daha dikkatli olmaları lazım televizyoncuların bu tip yarışmalarda... Aslına bakarsanız insana da bilgi ve kültür olarak hiç bir şey vermeyen bir yarışma, eğlence amaçlı yapılıyor. İnsanların gözüne soka soka buzdolabını doldurup da sonra kıtlıktan çıkmış gibi, hominigırtlak ağzına tepiştirmeye çalışmak hiç hoş değil...

Ayırca bu tip yarışmalar, hızlı yemek yemek, insan metabolizmasını da zorladığı için epeyce, sağlık sorunlarını da beraberinde getirebilir yarışma sonrasında... İlla ki bunun için tedbirleri vardır, sağlık bakımından televizyoncuların, ama yine de çok itici bir yarışmaydı bence...

Bizler gelişmekte olan ülkeler sınıfına giriyoruz. Bir üst lig olan Gelişmiş Ülkeler sınıfına giremedik henüz. Dolayısı ile orta gelir grubuna ve üst gelir grubuna dahil insanlarımız var ise de alt gelir grubuna da üye çok fazla insanımız var. Onların bu tip yarışmaları seyrettiğini düşünerek, o tip yiyeceklere çok da özendirecek yarışmalardan ve yemek programlarından kaçınmak gerekir diye düşünüyorum... Yaparsın yapmaya böyle yarışmaları da birilerini de incitirsin farkında olmadan...

08 Temmuz 2019 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar