Yara Ben/i

Yara beni,
yara beni
aşkın oldum yara beni
bıraksınlar yara beni,
atsın yardan yara beni.
Yaram yârimdir yârim yaramdır.
Azığım zehir bineğim gamdır yaram
yârimdir yârim yaramdır...


Hep böyle mi olmalı sonlar? Yaralı mı olmalı insan? Güzel bir türkü kesti kulağımı bugün. Adını hep duymak istediğim ama bir türlü bulamadığım bir türkü ?yara beni'. Ah şu yaralar. Yiğidi hep gül mü ağlatır? Gam mı öldürür? Bir türküde de öyle söylüyor yiğidi gül ağlatır gam öldürür. Ne gamlar ne yaralar, öyle bir pişmiş ki yürek, kıvamı öyle tutmuş ki gam mı öldürür düşünceler mi bilinmez. Ama yiğit hep ölür ya, hani dokuz kavim insanı taşa tutsa böyle çökmez insan. Bir yarenin bakışına kilitlenir yiğit...


Ah o sebepsiz bakışmalar yok mu, aslında içinde bir sürü sebep taşıyan fakat anlamsızlıklar içinde kaybolup giden o bakışlar yiğidi öldürür. Hani yar yâre inceden sızı yollar, ama bilmez ki o sızı cehennemden bir ataştır. Yakar sineyi parçalar kül eder de sesi çıkmaz yiğidin, boynu bükülür kaybolup gider sessizce. Ne yanıklar bıraktın sen içimde, bir bakışın neleri kül etti neleri söndürdüm içimde...


Anlamını bilemediğim ama içimde sana ait olan o kadar çok şey var ki. O kadar yaktın ki canımı, yiğidi gül ağlatıyor, gam öldürüyormuş meğer. Gülüm ağlatıyor, gamı öldürüyormuş meğer. Aklıma düşüyorsun her anımda, düştüğünde irkiliyorum kalkamıyorum ayağa. Kilitleniyorum öylece ve akıyor yaşlar içten içe. Yiğidi gül ağlatır gam öldürür der gibi...


Soluksuzum, imzasız bir mektup gibi. Nereye gideceğini bilmeyen ama oradan oraya sürüklenen iadeli taahhütlü bir mektup gibiyim. Sana geleceğimi bile bile elden ele dolaşıyorum ruhsuzca. Senin olduğun yerde nefes almak inan çok zor, boğuyor beni gereksiz metanetli tavırların. Usulca kaçıyorum olduğum yerden, sana gözükmeden...


Yüreğimde bir Yusuf ve Leylasını kaybetmiş mecnun var. Gelmesen de sabrıma sabır katıp bekleyeceğim seni...




?Leyla sevmek hoştur amma mecnun olmak başkadır başka. Şarap içme hoştur ama ayık olma başkadır başka'


Uğur Zengin

16 Nisan 2009 2-3 dakika 49 denemesi var.
Yorumlar