Yasak Ayva Yenir mi

Yasak Elma var da Yasak Ayva olmaz mı? Yerseniz olur tabi ki... Biz de yeriz hem bu elmaları, hem de bu ayvaları... Üç kadın ve bir dolu erkek arasında dönen müthiş bir dizi bu Yasak Ayva... İçinde ne ararsanız var. Aşk, vahşet, dehşet, kin, nefret, garez, intikam, entrikanın dik alası, madik atmanın değişik değişik çeşitleri...

Zaman zaman ayvada yenir elmada, ancak bu elmalar ile bu ayvalar farklı sizin de fark ettiğiniz gibi. Bir zaman mafyavari dizilerden bıkmıştık, şimdide bunlar. Yaşı biraz fazla olanlar Dallas Dizisini hatırlarlar. Orada da türlü entrikalar, birbirine madik atmalar vardı. Şimdi sıkı durun, inanın bu Yasak Ayva Dizisi, ''Ben Yasak Ayva diyorum siz anlayın işte'' Dallas'a, orada ki Ceyar'a rahmet okutur, onları mumla aratır.

Ne güzel örnek oluyorlar genç kızlarımıza, erkeklerimize... Ama yine de ellerinize, yüreğinize sağlık diyesim gelmiyor içimden. Allah var, inkar edemeyiz, bayanların hepsi çok güzel, güzel olmasına da ama işte ahlaksal durumlar tartışmalı...

Siz de diyeceksiniz ki ''Kimse seyretmese, reyting almasa yayından kaldırırlardı, kaldırmadıklarına göre demek ki izleniyor.'' diye de düşünebilirsiniz... Bir çoklarınız tahmin ediyordur, biliyordur da reyting hesaplamaları zaman zaman o kanala yakın duran bir kuruluşa para karşılığı yaptırılır.

Bu kadar aile kavramına ters, çarpık insan ilişkilerinin yaşandığı ve televizyonda gösterildiği zaman çocuklarımızı, gençlerimizi zehirleyecek kapasitede bir diziye RTÜK hala niye müdahale etmez, bunu da anlamak zor gerçekten... Dizi sadece oyuncularına ve o diziye reklam veren kuruluşlara fayda sağlarken, toplumdaki değer yargılarını, ahlak kriterlerini de alt üst etmektedir.

Onlar yasak masak elma yerken, her bölümde cukkaları cebe indirirken, bizim çocuklarımızda ayvayı yiyor. Koruyun çocuklarınızı, kendinizi saçma sapan dizilerden ve bize dayatılmaya çalışılan içinde sevgi olmayan, çıkara dayalı batı tipi yaşam tarzından...

23 Ocak 2023 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 14 ay önce

    Hocam eskiden evlendirme programları vardı şimdi yerini boşandırma programlarına bıraktı,yani eskiden evlenmek özendirilirken şimdi boşanmak özendiriliyor.EN DİKKATÌMÌ ÇEKEN NOKTA,her gün KAPALI bir kadının hayat hikayesinin işlenmesi yani bir proje mi acaba ilginç....

    Dizilere gelince zaten onların derdi reyting yani izleyici, internet yaygınlaşınca tvlerin pabucu dama atıldı,onlarin da ayakta kalması için din,iman,ahlak dinlemeden içerik üretmek...

    Saygilar.