Yolculuk Sırası Aşk

İstanbul'a gitmek için Ankara'dan otobüse bindim.

Bir süre sonra otobüs Arıza yaptı ve bir benzinliğe çekildi. Tamirci gelene kadar bekleyecektik, ben can sıkıcı dakikaları yaşamaya başlamışken hemen arkada oturan genç sesli bir kadının telefon görüşmesine misafir oldu kulağım. Şimdi size duyduklarımı anlatacağım.

?' Aa merhaba hayırsız! Neden hiç aramadın? Bende arayamadım biliyorsun bizim adam pek bir mıymıntı iyiyim nasıl olsun İstanbul'a geliyorum. Yok, canım seni özlediğim için değil babamları ziyarete. Bir dakika ben seni birazdan arasam olur mu? Çocuk uyandı. Neyse dur dur kapatma kapadı gözlerini. Ya canım yeni bir telefon aldım kullanmasını hiç bilmiyorum ha! Adı şey ya şey havada oluyor ya! Göksel değil ya galaksi galaksi ( gülümseme) nevigasyon bile var biliyor musun? Şuan senin nerede olduğunu ne kadar uzakta olduğunu göre bilirim. Tabi bende canlı halini görmek istiyorum özledim seni hemde çok. Tabi kaçamak yaparız sen İstanbul'a gel çocuğa annemlere söylerim bakarlar. Olmaz! Bir gece değil birkaç saat yeter bize ( gülümseme) Biliyor musun oğlumun adını babası koydu ama ben ona hep ümüütüüm ümüüütüüm diyorum ( ağlamaklı) olur kız yapalım ama, seve seve zaten bizim enayi sineye çeker, ya çok tuhaf evliliğimiz var, canım sıkıldıkça babamlara geliyorum, bakıyorum ki bizim kisi gururdan arayamıyor, hemen seni arıyorum aman aramasın boş ver, çocuğunu bile aradığı olmuyor. Aşık değilim ona! Hop hop küfür etme kocama ( gülümseme) ama açıkcası senin yapmadığını o yaptı en azından benimle evlendi, kullanmadı ki, gel gelelim senden vazgeçemiyorum, bu yüzden ona bazen haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Hmm öyle deme ama, tamam anlaştık gel sen beni çaldır arabayla gel ama ( gülümseme) canım kapatalım beklemede arama var sana döneceğim'' Dedi.

Duyduklarım görmediğim bir kadına karşı inanılmaz bir nefret beslemeye başladı. Çocuğun arada hafif ağlamaklı sesi, yüreğimi ikiye parçalasa da, kadın yalnızca bir yabancıydı. Beklemede olan aramayı cevaplamadı sanırım ki, bir süre sustu ve yeniden konuşmaya başladı.

?' Alo sen misin? Haa yeğenimle konuşuyordum! Ne kızıyorsun ya! Bana karışamazsın sen! Çocuk iyi yatıyor, hee sen ne yaptın, iyi, yaa tatlım kızmıyorum sana sadece gerginim biraz, şey hani ayrıldık ya şimdi yalnız bu yol çekilmiyor bu yüzden üzülüyorum, hem otobüs arıza yaptı iyice canım sıkılmaya başladı, neyse ki yanımda senin kopyan var bak oğlumuz oy kurban olurum ben ona, aynı sen aynı! Ya birde şey namazları kaçırdım, kılamadım onada üzüldüm neyse eve vardığımda kazalarım ben canım, Babası oğlumuz uyanıyor hadi görüşürüz.''

Buda kocası olmalıydı, iyi ama küçük bir çocuğun kulakları tüm bu konuşulanları duymadı mı? Hiç bir şey anlamadığını zannedip bir başka insanla duygularını bu kadar ucuza satan kadın, nasıl olurda bir tek dille iki insan duygularını okşaya bilir? Daha sonra ayaga kalkıp bu kadının suratına bakıp ona bir tek kelime konuşmak istedim ama olmadı! Çünkü yeniden konuşmaya başladı..

?' canım bizim mıymıntı koca aradı, zaten kıllandı yine ama nedense söylemedi bir şey, yeğenim aradı dedim ( gülümseme) evet onu sevmiyorum ama mecburum! Düşünürmüsün canım ya senin evli olduğunu bile bile senden cocuk sahibi olsaydım ne olurdu? Babamın yüzüne nasıl bakardım? Ne derdi hakkımda? Utancımdan öldürürdüm kendimi! En azından bu adam evlendi de anne oldum, metres değil! ( gülümseme) kıskandın mı? Aman yesinler kıskanmanı.. ?'

Otobüsten bir anons yapıldı;

- Değerli Özleyenler turizmin sayın yolcuları, tamir tamamlana dek, ihtiyaçlarınızı inip karşılaya bilirsiniz.

Kadın konuşmasına devam etti;
otobüsten iniyorum kahve içeceğim, orda devam ederiz canım, ama önce çocuğun mamasını vereyim uyusun rahat rahat konuşuruz, öptüm bye.''

Otobüsten tek tek indik merak ettiğim tek şey bu kadını ve çocuğu görme arzusuydu, indiğimde ortada hiç küçük çocuklu kadın yoktu, biri dışında oda hemen dibimde ayakta durmaktaydı, göz göze geldik, ve uzun süre çocuğa daldı gözlerim, üzüldüm onun bu masum ve hiç bir şeyden habersiz sadece yaşamak aşkına anasına baktığına.

06 Ekim 2011 4-5 dakika 22 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    Yalan ve dolan üzerine kurulan birliktelikler her zaman için gün gelip yıkılmaya mahkum oluyorlar. Burada anlatılan olaylarda ki birliktelikler de aynen öyle görünüyor. Sözü geçen kadın ve diğer adamların aldatmak aldatılmak yaşam biçimleri olmuş belkide, onlar için normal şeyler bunlar. ''Bizi aldatan bizden değildir''diyor bir kutsi hadis de. Birini ya da Allah'ı aldattığını sanan kimse alsında kendini aldatmıştırda farkında değildir. Kutladım Devrim güzel bir deneme...👍