Yolsuzluk mu Her yerde

Yolsuzluk mu Her yerde

Önce bir sakal bırakacak, kamu televizyonunda bir rol kapacaksın, bu güne kadar savunduğun fikirler falan önemli değil, iyi de bir yalaka olacaksın!

Yalama konusunda uzmanlaştıkça, paranın anasını boyayıp, babasına satacaksın!

Düzene uyacak, aykırı hareketlerde bulunmayacaksın, gerekli konularda arada bir twitler yazacak, bunu seni sevdiğini söyleyen malak takipçilerle paylaşacaksın, onlar da ücretsiz bir şekilde senin twitlerini paylaşacak, bununla avunacaklar!

Yazlığını, kışlığını, arabanın fiyakalısını alacak, sevgilinle/karınla çocuklarınla en güzel yerlerde yiyecek içecek keyfine bakacaksın!

Tüm bunları sana sunuyorum, istiyor musun?

Ama karşılığında, aptalca üretilmiş senaryolar eşliğinde bazı reklam filmlerinde oynayacaksın, şartımız bu!

Kabul mü?

Tamam, senaryomuz şöyle, hani el birliğiyle, bindirdiğimiz vergilerle, açtığımız AVM’lerle piyasadan sildiğimiz, yok ettiğimiz bakkallar vardı ya işte onlar, hala açıkmış ve hizmet veriyormuş gibi yapacağız!

Önce çocukluk görüntüleri eşliğinde, bakkal amcalarından bayram çikolatası alacaklar, sonra aradan otuz yıl geçmiş olacak ve aynı çocuklar büyümüş olarak, hiç değişmemiş olan sokağa gelecekler.

O bakkal hala, orada, her türlü, ekonomik baskı, vergi baskısı ve devlet politikalarına rağmen, ayakta kalmış, mucizevî işler başarmış şekilde bekliyor olacak!

Sonra içeri girecek bakkal amca, bakkal amca, sen daha batmadın mı, yok olup gitmedin mi, çok şaşırdım, dur, Necla’yı, Melehat’ı, Musa’yı, Ahmet’i, Mehmet’i de çağırayım da bize çikolata ikram et, diyeceksin!

Bu işe yaramaz senaryoyu, metin yazarı, reklam vereni gerçekten tebrik ediyorum!

Ulan bu kadar oktan püsürükten reklam filmine olur veren Banka Yönetim kurulu, gerçekten ihtiyaç duyan esnafa, vatandaşa kredi verirken neden kılı kırk yarıyorsunuz?

Madem bu kadar zeka özürlüsünüz hadi, her vatandaşa bir kredi dağıtın da durumunuz tescillensin!

En azından vatandaş gerçekten bayram etsin!

Beni bu kadar aptal yerine koyan, birilerinin, kimler olduğunu araştırdım! 

Bu reklam filmini, insanları aptal yerine koyarak yayınlatan, yayınlamakla kalmayıp, her televizyon kanalında, aynı anda, aynı saatte,  gözümüze sokan muhteşem ekibi paylaşmazsam olmaz!

Reklamveren: VakıfBank

Reklamveren Yetkilisi: Ferkan Merdan (Genel Müdür Yardımcısı), Gönül Göral Öztürk, Zahid Tandoğan

Reklam Ajansı: Papillon İstanbul, Yunus Becit (Başkan) / Fatih Öztürk (Genel Müdür)

Yaratıcı Ekip: Anıl İslam (Yaratıcı Yönetmen), Haydar Öztürk, Salih Küçük, İlkay Saltık,

Mehmet Özkan, Ömer Siber, Berkay Tanır

Marka Direktörü: Serpil Neslihan Tüdeş

Marka Yöneticisi: Dila Oş

Yapım Şirketi: Kala Film

Yönetmen: Hakan Yonat

Müzik: MCE Production & Jingles

Medya Ajansı: Native

Evet yukarıda kaleme aldığımız reklam filminin kahramanları işte bu arkadaşlar!

Şu an devlet kasasından götürdükleri milyoncuklarla kim bilir, nerede ne halt ediyorlar!

Öyle burun kıvırma Ayşe Teyze yazdıklarıma, o paralar, senin, benim, onun, yani devletin parası!

Gördüğünüz gibi büyük yolsuzluklara, şunlara bunlara gelene kadar her gün gözümüze sokarak oynatılan reklam filmlerinde neler dönüyor neler! 

02 Ağustos 2020 2-3 dakika 95 denemesi var.
Yorumlar