Yorumsuz

''Ben yorum yazamıyorum.'' Tüh ki tüh! Neyiniz var? Hasta mısınız, ölümcül bir hastalığınız mı var? Yok, yok, mutlaka hasta olmalısınız... Belki kanser, ülser, tifo, kolera, reflü, şizofreni, manidepresif gibi bir durumunuz var, onun için kimselere yorum yazmıyorsunuz, yazamıyorsunuz anladım ben onu...

Ne güzel, yazın şiirinizi ya da öykünüzü denemenizi, asın kaçın. Kimseyi de okumayın. Niye okuyasınız ki sitelerde ki hiç bir yazar sizin ayarınızda değil nasılsa... Hem de sekiz on tane kitabınız var, oh ne ala, ne güzel... Onlar kim ki? Sitelerde kalem oynatanlar... Hasbel kader yazar olmuşlar... Oysa siz doğuştan yetenekli, doğuştan yazarsınız... Sizi dünyaya getirten doktor, sizin ..kunuza bakıp ''Hah tamam bu çocuğun ...kundan belli kesin ileride yazar olur.'' demiştir... Breh breh breh! Sizi beğenmeyecek adamın alnını hem de karış karış, karışlarsınız...

Okullarda bir iki toplantıya katılıp çocuklara ahkam kestiniz mi, bir iki de yerel, bir iki ulusal gazetede haberiniz çıktıysa sizden mutlusu yoktur, inanıyorum ki... Az okunmuş, çok okunmuşsunuz edebiyat sitelerinde hiç bir önemi yok. Büyüksünüz hem vallahi hem de billahi... MFÖ'nün Ali Desidero şarkısındaki tip gibisiniz aynıyla vaki... En çok siz yazdınız, en çok kelimeyi siz kullandınız, en iyi cümleyi siz kurdunuz, en iyi yazar sizsiniz, en çabuk siz meşhur oldunuz, Nobele bile adaydınız da hakkınızı yediler, vermediler...

En iyi şiiri siz okursunuz... Bir seslendirme yaparsınız ki siz şiir okurken herkes pür dikkat kesilir. Bülbüller bile susar, sizi dinler... Bu kadar şair, bu kadar yazarsınız ya, sitelerde tutup bir de yorum yapacakmışsınız... Kimin haddine size böyle bir şeyi söylemek...

Tevazu, alçak gönüllük, dediğiniz şey de nedir ki? Bir yazara, şaire yakışır mı alçak gönüllü olmak hiç? Yazıyor be adam, hem de ne yazıyor, demeleri lazım... Yazmak için nelere, nelere katlandınız kim bilir? Öyle kolay mı yazmak, yazar olmak? Okudunuz yıllarca... Onlarda sizin kadar okusaydı da sizin gibi yazsalardı...

Her kitap fuarına da katılırsınız... Fizan da bile olsa fuar gidersiniz... Fuardan fuara mekik dokursunuz... Eşiniz, dostunuz gelir kitap imzalatır size... Hepsi ile de selfi çektirip atarsınız faceye... Eleştiri mi, o da ne ki? Sizi eleştirecek adamda akıl, izan, insaf olması lazım biraz... On beş yirmi tane kitabınız var ya, hiç bu kadar kitabı olan adam eleştirilir mi? Eleştiren bizi eleştirsin... Ben daha kitapsızın tekiyim de... Sadece şekil olarak ama...

07 Eylül 2019 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar