Yükselenim Başakmış




Annem nüfüs cüzdanımı doğumumdan bir kaç hafta sonra çıkarttığını ve tarih olarak da cüzdanın çıkarıldığı günü yazdıklarını söylemişti. Peki ayın kaçıydı gerçek doğum günüm diye sorduğumda baban askere gitmişti ve sen 17 gün sonra doğdun demişti. Bu arada benim doğduğum tarihi değil de babamın gittiği tarihi aklında tutuyor olması başka bir duygusal mesele. Buradan da anlıyoruz ki gelişler değil, gidişler yer ediyor insanın aklında eğer acıtmışsa. Neyse asıl konuya döneyim.Doğum günümü hesaplamak için babamın askerlik belgesinden ne zaman askere gittiğini bulmuş ve üzerine 17 gün eklemiştim . Bu yaşıma kadar hep o tarihin doğum günüm olduğunu düşünmüştüm. Ta ki yükselen burcumu merak edip peki hangi günde saat kaçta doğdum diye sorana dek. Annem cumartesi günü doğduğumu söyleyince tekrar doğduğum tarihe takvimden bakıp cumartesinin benim doğum günümden iki gün öncesi olduğunu gördüm. Meğer annem babamın evden çıktığı güne göre söylemiş ben ise birliğe teslim olduğu tarihe göre hesaplamışım. Ömrümce hep iki gün rötarlı doğum günü kutlamışım. Diyeceğim o ki doğum günüme bile geç kalmışım ben ey hayat...Ama üzülmedim sonuç 15 Temmuz ve ülkece anıyoruz. Hayatın sizden aldıklarına değil, verdiklerine bakın.

Arzu Karadoğan 

20 Nisan 2020 1-2 dakika 40 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar