Yürü Şurdan Ermeni...

Yürü şurdan İngiliz...Desen aldırmaz kimse...Belki bunu iltifat diye algılar...Yürü şurdan Amerikalı...Yürü şurdan Fransız...Yürü şurdan Bulgar.Yürü şurdan İranlı...Yok..yok kimsede tık yok.Peki yürü şurdan Ermeni... Önce sert bir bakış,ardından bir iki hakaret..
-Sensin ulan Ermeni..
Peki ne var bu Ermenilerde.Ermeni diyoruz.Koca bir halk,koca bir Ülkeden bahsediyoruz.Amerikalı,İngiliz,Bulgar,Avusturyalı olmaya küçük tebessüm ya,adam yürü şurdan Ermeni dediğinde öfkeyle çatılıyor kaşlarımız.
Sahi neden Ermeni olmak bu kadar kötü.Gerçekten düşündünüz mü? Çoğumuz düşünmemişizdir...
Türkiye Cumhuriyeti,ve hatta öncesi Osmanlı İmparatorluğu,tarihinde hiçbir zaman kirli politikayı becerememiştir.Hep olabildiğince açık olmuştur.Olabildiğince inançlara kültürlere saygılı olmuştur.Onlarca çeşit ulusu kendi içinde barındırmış,her birine devletin üst noktalarına kadar gelebilme hakkı vermiştir.
Yenilgi ile sonuçlanan ilk büyük dünya savaşında kendisini en fazla etkileyen ve belkide bundan sonraki politikalarına yön veren, ermeni vatandaşları tarafından sırtından vurulmasıdır. Şuan ülkemizdeki alt kültürler ; Laz,Alevi yada Çerkez olanlara hangi gözle bakılıyor ise o zamanda Ermenilere o gözle bakılıyordu.Senden benden bizden birisi...
Ülkemizi sarıp sarmalamış savaş ve kan kokusunun bolca olduğu zamanlarda, ülkenin her tarafına düşmanın ayak postalları göz dikmiş iken, sırtından vurulmak bu ülkeye çok ağır gelmişti. Ermeni adı Ermeni söylemi bir anda sırtından vurmak ile eşanlam kazanmıştı halk gözünde.Bir millettin alabileceği en ağır unvan verilmişti.Ermeni eşittir kalleş.
O yüzden kızarız bize Ermeni dediklerinde.O yüzden bir tuhaf gelir bize Hrant Dink'in cenaze töreninde açılan ?Hepimiz Ermeniyiz? dövizleri...
Diğer yandan; Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül'ün Ermenistan ? Türkiye Milli maçı dolayısı ile yaptığı Ermenistan ziyaretinde televizyon kanallarımız Ermeni sokaklarına girdiler.Esnaflarla söyleşiler yaptılar,yoldan gecen halk ile sohbet ettiler...Sen demesen de içinden bir şeyler diyor; Yahu bu insanların bizim Bakkal Memet Efendi,Kasap Hayri Amcadan,Komşu Suna teyzeden hiçbir farkları yok.Giyimleri,konuşmaları,şiveleri,dükkanları,evle ri... Yazık olmuş...Yada ister istemez bir parça kopmuş gitmiş.
Soykırım... olmuşmudur, olmamışmıdır...Ülkelerin siyasi söylemleri bir yana,her insanın yüreğinde bir cevabı vardır bunun.Belki olmuştur,belki olmamıştır,belki biraz! olmuştur...
Varsa hatalar karşılıklıdır...Gün karşılıklı affetme günüdür.Şükür,İçe kapanık,paronayak bir Türkiye ?den konuşan bir Türkiye haline geldik...
Konuşmak güzel...

20 Ekim 2009 2-3 dakika 1 denemesi var.
Yorumlar