Zamanı Yaşamak

Verilen en büyük nimettir değerini bilene, zaman içinde zamanı yaşayana, zaman döngüsünde kıymet verene... Zamanı hayatına düstur edene...Doğumla başlar zamanın ilk evresi, dünyadaki ilk nefesimizle çalışmaya başlar boynumuzdaki zaman saati, her kalp atışımız sismografisini çizer yaşayacağımız hayatın fayını... Anlamlandırır; karmaşık yaşamları...

Zaman koyulmuştur önümüze, uzun ve daralan yol gibi başlangıç ve varış bellidir alnımıza çizilen kaderimizde...Önümüzde duran zaman dilimi uzundur ileriye baktığımızda zamanda hesapladığımız değeri katarız zamanın kendisine...Hayellerimizi koyar, yaşamaya başlarız; hayatın zorlu parkurlu maratonunda...

Anlam kazanır, yere ve olaya göre şekillenir; beynimizdeki düşüncenin içinde...Zaman anlamını bulur yaşanılan yaşantımızdaki farklılıklarıyla...Zaman durur özgürlüğe susayan bir tutsak yerde saatler bozulur zamanın sözünün geçmediği yerde... Özlemlerin kavuşacağı bir kapı eşiğinde...Zaman durmaz ayrılıkların olacağı gurbet kokusunda, özlemin kapımıza dayandığı bir günde , alnımıza yazılan kaderin fermanında ...

Kazandıklarımız olmuştur salisenin yüzdesinde, madalyalar elde etmişizdir aradaki küçük farkla, birinciliği kaybetmişizdir önemsemediğimiz dakikada, şansları fırsata dönüştüremediğimiz saatlerde , günü bitirmişiz eksilerimizle..Zaman yaşadığımızda anlam kazanır saniyede, dakikada, gözyaşı dökülür zamanın her anına sağlıklı olduğumuz yolda... Kıymeti ötelenir bedenimiz teklediğinde, kalbimiz çarptığında ,yorulduğumuzda...

Arkasından bakarız giden çocukluğumuzun güzel yıllarında, her geri bakışımız pişmanlıklar sokağından bükülür kıvrımlı yolda gençliğimizin tam baharında zaman sorgulanır cömertçe harcanan giden zamanda...Durdurmak isteriz hayatımızın bir yerinde, yaşadıklarımızı tekrar yaşayalım zamanın durduğu vakitte... Zaman bizleri götürmez biz zamanla gideriz faniden bakiye...

Umutla binen gemiye, gerilen yayda , zaman vardır okun buluştuğu hedefte, çarpan yürekte , susayan dudakta... Zaman aranır söylenmeyen her cümlede...Zamanla insanlar yürümüş yokluktan varlığa, sevaplarıyla günahlarıyla, ezelden ebede...Yalnız ve beraber faniden baki hayata...Zaman şahittir giden her şeye , iyiliğe ve kötülüğe...Yazılır tarih coğrafyanın toprağına, suyuna...Zamanın gölgesinde yıkımlar olur, ülkenin bir şehrinde...Zamana ipotek koyulur silahların gölgesinde , barutun kokusunda , patlayan bombaların dumanında..!

Mevsimler zamanın içinde değişir , insanın bedeninin değişimi gibi çocukluktan yaşlılığa yol alır zamanla beraber hayatının tüm evresinde takvim yaprağı gibi birer birer gider baştan sona bize verilen zamanın sonunda. Zaman durur gözlerimizi kapattığımızda, bedenimiz soğuduğunda...

"En" anı yaşamak elimizde , gün içinde yaptıklarımızla..!

29 Ağustos 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar