Zengin Olmak İstemez misiniz

Başlığı görünce hemen heyecanlanmayın bu adam da bize geçmişte olduğu gibi, bana bir dolar gönderin size hemen anlatayım deyip de sonra siz de benim gibi yapın demeyeceğim. Burada benim muhatabım olan, zengin olmak isteyenler sigara ve içki müptelaları...

Ne alaka yahu içki ve sigara ile nasıl zengin olunuyor, sorusunu soracağınızı bildiğim için benim de cevaplarım hazır... Günde bir paket sigara içiyorsanız, bu sigaranın en pahalısı 18 Türk Lirası şu sıralar. 18 çarpı otuz, 540 lira para yapar. İki paket içtiğinizi düşünün ay da 1040 Türk Lirasını sigaraya veriyorsunuz. Hafta da bir de içki içtiğinizi var sayalım. Yemeği mezesi ile en az 150 de ona gider. 150 çarpı dört, eder 600 Türk lirası. Toplayın bakalım 600 ile 1040 Lirayı, 1640 Lira...

Bir kumbara yapın kendinize, her gün sigaraya ve içkiye verdiğiniz parayı düzenli bir şekilde bu kumbaraya atın bakalım. Bir ay sonunda biriken parayı gördüğünüz zaman, kendiniz bile belki inanamayacaksınız birikenlere...

Kredi ile ev ya da araba alacak olsanız. Biraz nakitiniz olsa biraz da eş den dosttan borç alsanız veya banka kredisi kullansanız da ödeyeceğiniz miktar, inanın yukarıda ki rakam kadar veya ondan daha az olacaktır...

Ha bir de şunu unutmamak lazım. Bunları bıraktığınız zaman, nefes darlığı, koah, kalp krizi geçirme riski, kanser gibi hastalıkları da geri plana atmış oluyorsunuz. Ne büyük kazanç değil mi? Bir de sigara ve içkiden dolayı başınıza gelen rahatsızlıklar için kullandığınız ilaçların masrafını da hesaba katın, sonrada elinizi vicdanınıza koyup bir daha düşünün derim...

Gidip de milli piyango bileti alıp hayal kurmayın veya sayısal loto gibi şans oyunlarından medet beklemeyin. Hem sağlık bakımından hem de parasal bakımdan zengin olmak işte bu kadar basit. O yukarıda çıkan rakamları 12 ay ile bir çarpın sonrada, ortalama insan ömrünü, buluğ çağından sonra, 70 yıl kabul edip bir de 70 ile çarpın. Ooooof bayağı bir para bu yahu! Ne iyi etmişim de ben de zamanında bırakmışım. Siz de deneyin en azından, denemekten zarar gelmez...

24 Aralık 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar