Zenginlik Nedir

Zenginlik kişiden kişiye değişir... Zenginlikten benim anladığım; maddi yönden ihtiyaçtan daha fazla mal ve paraya sahip olmak. Manevi yönden ise dinin emirlerine uygun olarak yaşama gayreti içinde olmak.

Ülkemizde yaşayan çoğu insan, yoksulluk sınırı altında yaşıyor.

Bende yoksulluk sınırı altında yaşayan kesimin içinde bulunmaktayım. Daima gelirimin azlığından fakirlikten bahseden biriydim. Ne zaman yakın çevremde birine veya bir cihaza bağlı olarak yaşayan insanları gördüğümde zenginliğimin farkına vardım.

-Çünkü iki gözüm sağlam, cihaz olmadan görüyor, yolumu bulup yürüyorum.

-Koltuk değnekleri olmadan ayaklarımın üzerinde durup yürüyebiliyorum.

-Yardım almadan temizlik ve tuvalet ihtiyaçlarımı görebiliyorum.

-Cihaza bağlı olmadan duyabiliyorum.

-Ezan okunduğunda yardım almadan abdest alıp ibadetimi yapabiliyorum.

Nefes almak için bir bedel ödemiyorum.

Bizler gelir düzeyleri iyi olanların arasında olup da yukarıda saydığım imkanlara sahip olamasaydık zengin olur'muyduk acaba?

Asla...

Asıl zenginlik; gelir düzeyi yoksulluk sınırı altında veya üstünde olmak değil, sağlıklı olmaktır.

02 Kasım 2009 1-2 dakika 22 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Fevzi Bey, sağlığın en büyük zenginlik olduğunu çok güzel yazıp ifede etmişsin. Bunun üzerine söylenecek söz bulamıyorum.

    Bu güzel deneme yazından dolayıda seni kutluyor ve tebrik ediyorum.

    Selam ve sevgiler.