Dücane Cündioğlu'nun Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 2-3 dakika
Dücane Cündioğlu'nun Hayatı ve Eserleri

Dücane Cündioğlu, İstanbul Dilci, Felsefeci, Araştırmacı-yazar düşünür

Doğum Tarihi: 21 Ocak 1962, Üsküdar

1- Dücane Cündioğlu'nun Hayatı

1962 yılında Istanbul’un Üsküdar ilçesinde doğan yazar 2 Nisan 1980’de yazın hayatına başladı, çeşitli dergi ve gazetelerde makaleler yayınladı. Kuran ilimleri ile ilgisi düşünce hayatının ilk yıllarında gösterdi kendini. Tarih ve siyasetten sosyal alanda bir çok tartışmalara kadar çok farklı sahalarda çalıştıktan sonra yorumbilim (tefsir), dilbilim (belâgat), düşüncebilim (mantık) ve felsefe dersleri veren yazar, 1999 yılında Bir Siyasi Proje Olarak Türkçe İbadet - 2000 yılında da Bir Kur’an Sâiri: Mehmed Âkif ve Kur’an Meâli isimli kitap yazdı.

Siyasi olaylaɾ sebebiyle cezaevine giren Tüɾk milliyetçisi yazar, döɾt yıla yakın cezaevinde kaldığı zaman içinde Kuɾ'an okumayı ve namaz kılmayı öğɾendi.

Felsefe alanında kazandığı yeni bir üslubun yanında sosyal meseleleri düşünce hayatımızla irtibatlandırarak yeni yaklaşımlar geliştirmeye çalışan yazar, 2004 de PhiloSopiaLoren, 2005 de ise Felsefe’nin Türkçesi ve Düşünce Düşlenir isimli kitaplarını okurlarıyla buluşturdu.Daha sonraları modern dönemde İslam düşünce geleneğinin yaklaşım sorunlarına değindi ve geleneğin yeni bir usülle okunmasına katkı sağladı. 2004 de Cenâb-ı Aşka Dâir, 2009 da Hz.İnsan isimli kitaplarını tasavvuf alanında ki birikimleri ile yazdı.

Yeni Şafak Gazetesi`nde Şubat 1998’ten Şubat 2011 yılları arasında köşe yazarlığı yaptı sonrasında bırakarak tıp, matematik, hukuk gibi alanlara yoğunlaşan yazar halen felsefi kültürün ulaşabildiği çok farklı alanlarda ki çalışmaları ile yazın hayatına devam etmektedir.

2- Dücane Cündioğlu'nun Edebi Kişiliği

Mantık, dilbilim, yoɾumbilim (heɾmeneutik) gibi disiplinleɾ alanında çalışmalar başlattı, kavɾamaya çalıştığı geleneksel dinî bilimleɾ ve bu bilimleɾin modeɾn eleştiɾileɾi hakkında halen yazmaya devam etmektedir.

3- Dücane Cündioğlu'nun Eserleri

  • Başörtü Risalesi (1995)
  • Kur’anı Anlamanın Anlamı (1995)
  • Anlamın Buharlaşması ve Kur’an (1996)
  • Sözün Özü: Kelâm-ı İlâhî’nin Tabiatına Dâir (1996)
  • Sözlü Kültürden Yazılı Kültüre: Anlamın Tarihi (1997)
  • Türkçe Kur’an ve Cumhuriyet İdeolojisi (1998)
  • Kur’an, Dil ve Siyaset Üzerine Söyleşiler (1998)
  • Kur’an ve Dile Dâir (2005)
  • Tarih ve Siyasete Dâir (2005)
  • Kur’an Çevirilerinin Dünyası (1999)
  • Bir Siyasî Proje Olarak Türkçe İbadet (1999)
  • Hakikat ve Hurafe (1999)
  • Bir Kur’an Şâiri: Mehmed Âkif ve Kur’an Meâli (2000)
  • Cenâb-ı Aşka Dâir (2004)
  • PhiloSopiaLoren (2004)
  • Ara sokakların Tarihi: Hatıralar ve Hatıratlar (2004)
  • Keşf-i Kadim: İmam Gazâlî’ye Dâir (2004)
  • Felsefe’nin Türkçesi: Cumhuriyet-Felsefe-Eleştiri (2004)
  • Düşünce Düşlenir (2005)
  • Âkif’e Dâir (2005)
  • Mehmed Âkif’in Kur’an Tercümeleri (2005)
  • Meşrûtiyet’ten Cumhuriyet’e Din ve Siyaset (2005)
  • Cemil Meriç: Bir Mabed Bekçisi/İşçisi/Savaşçısı (2006-2007)
  • Daire’ye Dair (2007)
  • Göz İzi (2007)
  • Hz. İnsan (2009)
  • Ölümün Dört Rengi (2009)
  • Mimarlık ve Felsefe (2012)
  • Sinema ve Felsefe (2012)
  • Sanat ve Felsefe (2012)
  • Motto (2016)

4- Dücane Cündioğlu’nun Sosyal Medya Hesapları

  • Facebook: https://www.facebook.com/cundiogluducane/
  • Facebook: https://www.facebook.com/DucaneCundioglu/
  • Twitter: https://twitter.com/ducane
  • Web sitesi: http://ducanecundioglusimurggrubu.blogspot.com.tr/
Paylaş:
Yorumlar