George Orwell'in Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 2-3 dakika
George Orwell'in Hayatı ve Eserleri

George Orwell, gazeteci, yazar, eleştirmen.

Doğum tarihi: 25 Haziran 1903, Motihari, Hindistan
Ölüm tarihi: 21 Ocak 1950, University College Hospital, Londra, Birleşik Krallık
Tam adı: Eric Arthur Blair'dir.

1- George Orwell'in Hayatı

25 Haziran 1903 tarihinde Hindistan'da dünyaya gelen Orwell İngiliz edebiyatının en önemli yazarları arasındadır.yalnızca soyluların kabul edildiği Eton Koleji’nde okuyan yazar, okulu bitirdikten sonra üniversiteye gitmemiş Birmanya’da İmparatorluk Polis Okulu’nda göreve başlamıştır.Gördüğü ve gözlemlediği haksızlık ve işkencelere daha fazla dayanamayan Orwell yeniden Avrupa'ya dönerek çeşitli meslek dallarını denedi.Maddi sıkıntılarla geçen hayatında çok sevdiği yazar Jack London'a olan hayranlığı sayesinde yazar olmaya karar verdi.

Keskin nişancı tarafından İspanya iç savaşı sırasında gırtlağından vurularak ölümden dönen Orwell, roman, deneme ve fabl gibi çeşitli türlerde eserler verdi. polis teşkilatında görev aldığı dönemlerde ki gözlemlerini anlattığı otobiyografik eseri Burma Günleri adlı romanını yayımladı.İspanya iç savaşında gördüğü olaylardan esinlendiği ve tecrübelerini, gözlemlerini yansıttığı Katalonya’ya Selam adlı eserini 1938 de okuruyla buluşturdu. Rus devrimi ve Stalin’in davaya olan sadakatsizliğini siyasal fabl çerçevesinde ele aldığı Hayvan Çiftliği isimli romanı ( 1945 ) Orwell'in dünyaca tanınmasına ve meşhur olmasına yol açtı.

1984 isimli kitabını 1949 yılında çıkardı ve baskıcı liderlerin kurduğu totaliter düzeni işledi ve insanların hırslarını eleştirdi ve bu eseriyle Orwell, edebiyat tarihinin en çok okunan kitapları arasına girmeyi başardı. yazarlığı boyunca da her yazarın kendine ait kurallarının olması gerektiğini savundu.Bir süre verem tedavisi gören yazar,.Londra'da 21 Ocak 1950 yılında hayata veda etti.

2- George Orwell'in Edebi Kişiliği

Yabancı kelimeler ve bilimsel sembollere eserlerinde yer vermeyen yazar, sade
ve basit bir üslupla derin gözlem yeteneğini başarılı bir şekilde kullandı
Netlik, zeka, sosyal adaletsizliğe karşı farkındalık ve totalitarizm’e karşı düşüncelerini ve duruşunda ki netliği eserlerine yansıttı.

3- George Orwell'in Eserleri

  • Paris ve Londra'da Beş Parasız
  • Burma Günleri
  • Papazın Kızı
  • Zambak Solmasın
  • Wigan İskelesi Yolu
  • Katalonya'ya Selam
  • Daralma
  • Hayvan Çiftliği
  • Neden Yazıyorum
  • Bin Dokuz Yüz Seksen Dört
  • Faşizm Kehanetleri
Paylaş:
Yorumlar