Hüsnü Arkan'ın Hayatı ve Eserleri

— min. okuma: 1-2 dakika
Hüsnü Arkan'ın Hayatı ve Eserleri

Hüsnü Arkan Türk söz yazarı, besteci, yazar ve Ezginin Günlüğü grubunun eski vokalisti.
Doğum tarihi ve yeri: 20 Mart 1958 Kınık, İzmir.

1- Hüsnü Arkan'ın Hayatı

1958 yılında İzmir’in Kınık ilçesinde doğan Arkan , 1975 yılında Bergama Lisesi’ni bitirerek Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Yüksekokulu’nda üç yıl mimarlık okuduktan sonra 9 Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi.

Cezası nedeniyle yurtdışına 1985 de çıkarak bir süre Atina Hollanda ve Köln'de yaşayan Arkan, Amsterdam’da, arkadaşlarıyla Hezarfen adlı müzik grubunu 1987 yılında kurdu ve Avrupa'nın bir çok ülkesinde eserlerini seslendirdi. İlk solo albümü Bir Yalnızlık Ezgisi’ni 1990 yılında çıkaran yazar, bu albümünde Nazım Hikmet, Can Yücel, Ülkü Tamer, Muzaffer Erdost ve Louis Aragon’un dizelerine yer verdi.

1993'te Türkiye'ye dönerek Ezginin Günlüğü isimli müzik topluluğuna katıldı. 1998 yılında ilk romanı Ölü Kelebeklerin Dansı'nı yayımladı.

2- Hüsnü Arkan'ın Edebi Kişiliği

Adalet, ahlak ve bireyin kaderiyle ilişkisi temalarını hem romanlarında hem de şiirlerinde bolca kullandı. İlk romanı Ölü Kelebeklerin Dansı'nda küresel adaletsizlik ve mültecilik konularını işlemiştir.
Hüsnü Arkan, müzik ve edebiyat çalışmalarını halen İstanbul'da sürdürmektedir.

3- Hüsnü Arkan'ın Eserleri

  • Kitapları:
    • Mino’nun Siyah Gülü (2011)
    • Menekşeler Atlar Oburlar (2012)
    • Ölü Kelebeklerin Dansı (2012)
    • Hiçe Doğru (2013)
    • Uzun Bir Yolculuğun Bittiği Yer (2013)
    • Hırsız ve Burjuva (2014)
    • Naş (2014)
    • Uyku (2015)
    • Gülhisarlı Terziler (2017)
  • Albümleri:
    • Bir Yalnızlık Ezgisi (1991)
    • Solo (2010)
    • Beş Mayıs (2011) (Tekli)
    • Yalnız Değiliz (2013)
    • Kırık Hava (2015)
    • Tutuşsun (2017) (Tekli)
    • Cam Güzelleri (2019) (Tekli)
    • Fikrim Yok (2019) (Tekli)
    • Hatırla (2019) (Tekli)
    • Güvercin (2019) (Tekli)
Paylaş:
Yorumlar