Bir Çift Yırtık Çizme

Kucuk elleri daha fazla tutamadi satilik mendillerini koydugu torbasini.Kar yagmaya baslamis,ayaklarini hissetmiyordu artik.abisinin kendine iki numara buyuk gelen cizmeleri icin annesi.. bu SENiDE , kardesinide idare eder demisti. etmiyordu iste..ustelik su almis, zaten ayaginda emanet duran yirtik coraplari busbutun islanmisti.Öylede acikmistiki...karsi bufede elindeki parasinin hic yetmeyecegi,yetse bile almiycagi yiyeceklere bakti.Hatrina babasinin sofradaki sözleri geldi,_Bunlari bulamayanlar var,herkez karnini doyursun yoksa, ac kalirsiniz...Begenmemek itiriaz etmek gibi bir luksu yoktu ne kendinin nede kardeslerinin.Hem babasi söyluyordu,nede olsa babalarin her lafi dogru olurdu.Ztaen babasi söyledigi icin minik aklina pek yatmasada mendil satmaya baslamamismiydi..Diger cocuklar gibi degildi o,caddede oldugu yerde duruyor,kimseye alin diye israr edemiyor,bu yuzdende eve cogu zaman eli bos dönuyordu.........

Nerde kaldi bu oglan diye kukredi baba..Sofara bir kez kurulur bu evde demedimmiydi ben ..? Karsi manavdan aldigi tahta kasalari yakiyor,ellerini atese dahi tutsa bir turlu isitamiyordu.Butun gun halde balik temizlemis,ustune ustluk birde patronla papaz olmustu iyimi..? yine gözu kapiya takildi,aksam karanligi iyiden iyiye cökmustu....Ah baba dedi,ne olurdu sende bana tarlalar,arsalar biraksaydin...Ben evladimi gönul rizasiylami yolluyorum sokaga...Bu teselli onu biraz rahatlatmisti rahatlatmasina ama gelmiyordu oglan bi turlu........

Bir gidip baksakmi bey dedi kadin cekinerek.Bir taraftan yollma dedimdi ben sana der gibi bakiyordu kocasina,dinlemedinki...dinelemezdi elbet.kocanin lafi ustune laf etmek haddinemiydi.Ah garip anam dedi,babamda seni dinlememisti beni everirken...sofradan bir tabak eksilsin telasiydi babasininki..ne degismistiki , bir yoksul sofradan bir yoksul sofraya gelin gitmisti.bir cift kupe,bir tel yuzuge..onlarida bir zaman okuldan buyuk ogalan esofman parasi isteniince caresizlikten UTANA SIKILA bozdurmus,yeni biseyler giymeyeli uzun zaman olmustu.....

7 Mendil dedi cocuk,7 mendil satabilmisim.bu aksam evin yolu ammada uzamisti he..Yada o cok uzaklasmisti evden,tam kestiremiyordu...Alt caddeyi karsiya gecmistiki,kendinden cok kucuk bir kiz cocugu gördu.3 YASINDAKI kardesi gibi duruyordu bu kiz...ama yanlizdi yaninda kimse yoktu.ustelik ana caddeye dogru yuruyordu........

Sevil diye seslendi adam.cok aciktim ama ben..banyodan cikicakmisin artik..? gözlerini tv den ayirmiyor ama sadece bakiyordu..akli borsada yeni aldigi kagitlardaydi,riske girdik diyordu ama yukselecek kesin yukselecek..........

Sevil banyoda kendi kendine konusuyordu..yine homurdaniyor,ben bu adamla niye evlendimki...? dogumdan sonra depresyona girmis,buna takintilar eklenmisti.Ellerini suya bir kez dokundurunca bir turlu birakamiyor defalarca yikiyor,birileri onu ordan almadan bir turlu kendini temizlendigine ikna edemiyordu...annem bababam neden bana karsi bu kadar ilgisiz TANRIM dedi..mutsuzum dedigim zaman verdiklari tek akil,ilaclarini duzenli al .alis veris yap .kuaföre git oluyor...Bu telkinleri cok kere denemis,kalabaliktan bunalip eve dönmustu..artik ölumu dahi dusunur olmustu.....

Sabir dedi adam ya sabirrrrrrrrrr...Kalkip karisini banyodan cikartacaktiki,dis kapinin acik oldugunu fark etti.busraaaaaa..busranin odasinin kapisida acikkkkkkk.Butun kaninin yuzunde toplandigini hissetti.Sevillllllllllllll Busra yok,odasinin kapisida acik Sevillllll...

Elindeki mendilleri coktan firlatmis kosuyordu cocuk...kucuk kiz aksam saatinde evlerine bir an önce ulasmak isteyen bunun icinde deli gibi surulen arabalarin oldugu,caddeye girmek uzereydi...su cizmeler dedi cocuk..ayagimdan cikmasalardi daha hizli kosardimmmm....

Ogalan gelmiyor bey,daha duracakmiyiz gidip arayalim ne olur.diger evdede durum farksizdi.polisi ara Burhan polisi...derken suyu kapatmisti Sevil..bir an durdu oldu dedi basardimmm,kendim kapadim muslugu...sevinemiyordu.kizini hatirladi kizim.kizimi bulmaliyizzzz..........

iicim ezildi bey.bu aksam bir baska ezildi icim..bir yandanda gögsunu dövuyordu.adam cevap vermiyordu,belli etmesede onunda buna yakin biseyler hissettigi asikardi...iki aile ne kadar konum olarak birbirlerinden farkli olsada tek noktada birlesmislerdi..evlatlarinin basina kötu bir olay gelmis oalabilmesiydi bu...Yalniz ana babalara has bir icsel durtuyle,caddeye kadar gelmislerdi....

Cadde bir anda insanlarla dolmustu,merakli bakislar esliginde herkez biribirine biseyler anlatiyordu..Aileler kalabaliga yaklasinca,Sevil kucuk kizini gördu...kizin elindeki yirtik bir cizmeyi SIMSIKI tutmus.polis amcasinin uzerine örttugu bir battaniye altinda titriyordu...Öbur taraftan bir ceset torbasina koyulamya calisilan biri daha varrdi...Mendil satan HASANDI bu...ne anasinin feryatlari ne babasinin dövunmesi onu geri getirmeyecekti cok gecti cok...

Kiziniz caddeye cikinca bu sokak cocugu,onu farketmis.onu kurtarmis,kendi malesef ezilerek can vermis...Cevredeki kalabalik acimasizca aileyi sucluyordu,, dogurup sokaga atarlar sonuc ortada efendim....adamin agzindan bir cumle dökuldu...benim oglum sokak cocugu degildi onun bir evi vardi......

Bir hafta sonra yas dolu evin kapisi calindi..gelenler kucuk kizin ailesiydi.evde ölum sessizligi hakimdi...bu sessizligi Burhan bey bozdu...bakin Seyfi bey aciniz bizim acimizdir..ne yapsak ne desek telafisi yok biliyoruz.Ama izin verin sizin icin biseyler yapalim..Seyfi gunlerdir konusmuyordu..basini kaldirip manasiz gözlerle gelenlere bakti..kendini zorlayarak benim oglum dedi..sokak cocugu degildi...Burhan bey bu adamin para pul talebi olmayacagini coktan anlamisti.Evden ayrilirken kizini kendilerine yeniden veren Hasanin kardeslerini okutmaya söz vermisti..tuttuda...Hasandan geri kalan yirtik cizmeler hic atilmadi..iki ailede cizmelerin birek ciftini kutsal bir emanet gibi yillarca sakladilar...



Evet öyku bu ya...Hasanin kardesleri sokaga dusmedi okutuldu...ama ya hemen dibimizdeki yan sokagimizdaki diger HASANLAR.....artik onlari toplumdan soyutlamak yerine yardim eli uzatmanin zamani gelmedimi...? bence geciyor bile.....

08 Ocak 2009 4-5 dakika 3 öyküsü var.
Yorumlar