Çocuklara Masallar-8

VAKTİNDE KILINMAYAN NAMAZ

Melekler insanlara yardım için yaratılmıştır.Her insanın bir yardım meleği vardır.O melek,ihtiyaç olduğunda veya çağrıldığında o insana yardıma koşar.İhtiyacını giderir.Ona zor anlarında büyük yardımlar eder.Her insanın bir de yazıcı meleği vardır.İyilik meleği iyilik için beklerken,yazıcı meleği de insanın iyilik ve kötülüklerini bir deftere yazar.O yüzden her insanın bir sevap bir de günahlarının yazıldığı defteri vardır.Bizler dua ederken;
---Yarabbi...Benim defterimi sağımdan verenlerden eyle,diye dua ederiz.Bu sağdaki melekler,sevabı,solda ki melekler de günahları yazan melekler olarak bilinir.Bunlar yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'de yazılıdır.Hocalar tarafından da sık sık dile getirilir.Buna din alimlerince;Amel Defteri de denir.Yani herkesin bir Amel Defteri vardır.Bu defter hangi taraftan verilirse o insanda ona göre öteki dünyada ebedi kalacağı yere gider.Bu kalacağı yer,Cennet ve ya Cehennemdir.Sevap işleyenler Cennete,günah işleyenler Cehenneme giderler.Bazen bu deftere büyüklerimiz Kara Kaplı Defter'de der.
---Kara Kaplı Defter'de ne yazarsa oraya gidersin,diye şaka yaparlar.
Allah hepimizi Cennet'te gidenlerinden eylesin.
Bizim meselemiz bunlar değil ama konunun iyi anlaşılması için insanların bunları da bilmesi gerekir.Hele çocuklar,mutlaka bunları öğrenmeli ve dinin şartlarını eksiksiz yerine getirmelidirler.Yoksa biraz sonra anlatacağımız hikayede ki adamın haline düşerler.
Zamanın birinde,bir adam yaşarmış.Hiç bir işini zamanında yapmazmış.Hep son anda yapmaya çalışırmış.Bu da zaman zaman adamı zora sokar,yapacağı işi zamanında yapamaz veya başka güne erteler,onu da unutur,yapmazmış.Bütün bunlara rağmen o yine aldırmazmış.
---Adam sen de dermiş.Ha şimdi olmuş,ha bir gün sonra.Ne fark eder?Eninde sonunda yapılıyor ya önemli olanda bu işte.
Der,ne zamanın da yatar,ne zamanın da kalkarmış.Yemeklerini bile zamanında yiyemezmiş.Günün beş vakti namaz da onu sıkarmış.Hiç birini günün belirtilen saatinde kılmaz,hep öteki vakit girdiğinde kılarmış.Bunu yıllarca böyle yapmış.Son dakika da iş yapar,son dakika da namaz kılar,son dakika da yatarmış.Aradan yıllar geçmiş.Yıl dediğin ne ki, bir de bakıyorsun ki,gelmiş-geçmiş.Kaç yıl yaşamış?Kendisinin bile haberi olmamış.Çalış,çabala, evlen,ev bark kur, çocukları yetiştir,okut,büyüt,besle derken yataklara düşmüş.Çok ağır hastalanmış.Dsoktorlar,ilaçlar hiç çare olmamış.
Vakti,saati gelince hayatını teslim etmiş.Arkadaşları,hısım akrabası,çocukları göz yaşları için de dualarla adamı almışlar,mezara koymuşlar.Tabii onlar orada kalacak değil ya,işleri bitince geri dönmüşler.Vakit tamam olunca öteki dünya da sorgu melekleri gelmişler.Sorgulamaya başlamışlar?
Amel Defteri açılmış,birer birer sevap ve günahları okunmaya başlamış.Adam,işlerini hep son anda yaptığı için sevaplarının çoğu kaçmış.Günahları ise oldukça çoğalmış.Bu da Cehennem kapılarını ona aralamış.Artık Cehenneme gitmesine ramak kalmış.Ama daha kesin karar verilmemiş.Son olarak sorgu meleği;
---Bu zatın hakkında konuşacak olan var mı?Söz söylemek isteyen ortaya çıksın.Yoksa Cehenneme gidecek,demiş.
Kimseden ses çıkmamış.O zaman sorgu meleği;
---Alın bunu Cehenneme götürün,diye söylemiş.
İki kişi kollarına girmişler sürükleye sürükleye Cehennemin kapısına kadar götürmüşler.İçerden çok büyük feryatlar,kızgın alevler ve kötü kokular geliyormuş.Bunlar zavallı adamın yüzüne kadar vuruyormuş.Dizlerinin bağı çözülmüş,her tarafı tutmaz olmuş,buram buram terlemeye başlamış.Tam içeriye atacaklar bir meleğin sesi duyulmuş;
---Bir dakika,demiş.O adam iyi biridir.Önce bir dinleyin...
Zavallı adam dönmüş,meleğe bakmış.
---Be adam,demiş.Madem iyilik yapacaksın,niye zamanın da gelmedin?
Melek;
---Hey insanoğlu...Sen hiç zamanın da işinini yaptın mı?Hiç zamanın da namazını kıldın mı ki,şimdi beni suçluyorsun?
Adam;
---Haklısın, der gibi geriye doğru bakmış.Boynunu bükmüş.
İşte o zaman sorgu meleği konuşmaya başlamış;
---Bu adam aslında iyi biridir.İşlerini zamanında yapmasa bile sonunda yapardı.Namazını da vaktinde kılmasa bile son anda kılardı.Onun için bunun yeri Cehennem değil,Cennete gitmesi gerekir.Bunun sevapları,günahlarından çoktur.Yeri de Cehennem değil,Cennettir.Cennete gitmesi gerekir.
O zaman sorgu meleği tekrar Amel Defterini açmış.Baştan sona gözden geçirmiş.Sevap Meleğinin sözlerini şahit olarak yazmış.Adamı Cennete göndermiş.
Adam da böylece son vakitte iş yapmanın cezasını korkularıyla ödemiş.
İşte böyle sevgili çocuklar.Siz siz olun her işinizi zamanın da yapın.Yoksa durumunuz bu adamınkinden daha kötü olur.
Atalar ne demiş;
---'İyilik eden, iyilik bulur!Ne verirsen elinle o gider hep seninle!'
İyilik edin iyilik bulun.Ödevlerinizi zamanında yapın.Anne-baba sözünü dinleyin.Kimseye kötülük etmeyin.Bu bir kuş bile olsa önemlidir.Hayvanlara eziyet edilmez.İnsanlara iyilik edilir.Dininizi mutlaka öğrenin.Dinin şartlarını da yerine getirin.Orucunuzu tutunuz.Namazınızı kılınız.Namazınızı hem de vaktinde kılınız,öteki dünya da sıkıntı çekmeyiniz.Gerçi zamanında işimizi yapmazsak bu dünya da da çok sıkıntı çekeriz.
Bunu asla unutmayınız.Hepinizin gözlerinden öperim.Allaha emanet olunuz.
Masal bu ya;
Gökten üç elma düştü!
Biri benim
Biri okuyanın
Birisi de dinleyenlerin

13 Aralık 2015 5-6 dakika 30 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar