Dünyanın En Şanslı Adamı

Dünyanın en şanslı insanı olarak Guinness rekorlar kitabına giren.
Frane Selak,74 yaşında emekli bir müzik öğretmeni.
Hırvatistan'da yaşıyor, tam yedi sefer Azrail'in elinden kurtulmuş. Böylece dünyanın en şanslı İnsanı olarak, bu unvana hak kazanmış.

1962- Yılında Saraybosna'dan kalkan, Dubronik'e giden trene biner.
Ama tren raydan çıkar ve birkaç vagon nehre düşer. Buz gibi suda 17 kişi boğularak ölür.
Şerbetli Selak bu kazayı bir kol kırığı ile atlatır. Sağlam koluyla Azrail'e nanik yaparak, dalga geçer.

1963- Yılında kahramanımız yine başına geleceklerden bir haber,
Zagreb'de DC-8 tipi bir uçağa biner.
Lütfen, sakın binme!
Sana yazık değil, öbür yolculara yazık.
Olacak ya!
Uçak havadayken kapısı açılır ve 20 kişi yer çekimi kanunu gereği yerle buluşurlar.
Bizimki tesadüfe bakın, bir samanlığın üzerine pike yapar. Hafif yararlarla kurtulur.
Öbür on dokuz kişi hakkın rahmetine kavuşur.
Böyle olacağı belliydi!!.

1966- Yılında Azrail, onun bindiği otobüste, şerbetli kankasının yanındaki boş koltuğa oturmuş, ona gülerek bakmaktadır.
Otobüs kanat takıp, kuş gibi nehre uçar.
Dört kişi hayata veda eder.
Kahramanımız yine ufak, tefek sıyrıklarla kurtulup, Azrail ile öbür randevusunu beklemeye başlar.

1970- Yılında otomobiliyle giderken motor alev alır ve kendini dışarı zor atar.
Sanki araç onun dışarıya çıkmasını beklemektedir.
Selak dışarıya çıkar, çıkmaz benzin deposu infilak eder.
Maazallah! Yine verilmiş sadakası varmış.

1973 -Yılında Şeytanla çelik çomak oynarken, otomobilinde meydana gelen patlamada saçlarının bir bölümünü kaybeder. Azrail, bu seferde onu eşek tıraşı yapmakla yetinmiş.
Kel kalmak, herhalde ölmekten iyidir.

1995 –Yılında, Azrail! Zagreb sokaklarında otobüsle gezerken, şerbetli kankasıyla karşılaşır. Azrail seni gökte ararken, yerde buldum. Gel bir hasret giderelim der. Onu iki yanağından, hafifçe öper. Ama şerbetli kankası, Azrail'e postu deldirmez. Yaralı kurtulur.

1996- Yılında Skoda marka otomobili ile bir virajda Birleşmiş Milletlere ait kamyonla çarpışır. Otomobiliyle birlikte uçurumdan aşağıya düşerler.
Yine takdiri ilahi vaden dolmadı der. Kahramanımız bir şekilde ağacın üzerine yumuşak iniş yapar.
Azrail ulan, bu yine elimden kurtuldu diye çok bozulur. Hırsından şerbetli kankasının, aracını önce infilak ettirir. Sonra da çıra gibi yanan, araca elini uzatarak ısıtır.

2003- Yılında sıkı durun!
Azrail taktik değiştirir. Onu para ile nakavt etmeye çalışır.
Frane Selak'a piyangodan 1,3 trilyonluk ikramiye çıkar. Şerbetli kankası, Azrail'in planını boşa çıkaracak, bir açıklama yapar:
'Para mutluluğu satın alamaz'
Duyduk , duymadık demeyin: Bana çıkan ikramiyeyi bağışlıyorum.

Bence o parayı iyi ki bağışlamış yoksa! kırıkçıya, çıkıkçıya harcardı.
Bu kadar kazadan sonra, inşallah bir aksilik olmazda şanslı mı, şanssız mı?
Karar veremediğim, bu enteresan kişinin dileği yerine gelir.
Selak hocam.
Her felaketten sonra, galiba uğursuzluk faturasını karılarına kesmiş.
Çünkü beş sefer evlenmiş.
Yine de Kahramanımıza Maşallah diyelim de nazarımız değmesin....
CENGİZ DAMAR

30 Haziran 2017 2-3 dakika 67 öyküsü var.
Yorumlar