Erdem'li Bir Paragraf

Erdem hayatta tanıdığım en acaip insandır. Vurdumduymaz şakacı kemikleri giyinik bile sayılabilen ama kilosu kadar da içebilen .. liseden beri en iyi arkadaşımdır.. Hayatla olduğu gibi parayla da hiç işi olmaz.Onun kadar bedava yaşayan biri daha yoktur bence...İnce zayıf yüzü beş kişiden sopa yerken bile güler... Ve her an bir olaya baba yazılacak kadar değişik biri.. Belanın bile artık ondan koşar adım kaçtığını söylerim hep ama bu herif çok da hızlı koşar...

Mesela trene toplu ulaşım araçlarına sinemaya vs. para ile girdiğini daha gören olmamıştır.Allem eder gallem eder bir şekilde hem de en önlerde yerini alır...Utanma duygusu göbek bağıyla beraber alınmış bunun.
Ama o zayıf ve çelimsiz vücutta bir yürek vardır, bir orduya dalar hiç çekinmeden..Bu kadar yaramaz birinin bu kadar sevildiği çok nadır görülür..

Not ortalaması 30 civarı olmasına ve liseye kadar nasıl geldiğine tüm öğretmenlerin hayret etmesine rağmen hiç de kalmadan bitirdik beraberce liseyi. Her şeyden anlar her şeye maydanoz olur anlasın anlamasın bir şekilde herkese yardımcı olur !

Okulun boya işlerinden tutun öğretmenlere ucuz teksir kağıdı mı lazım okula her hangi bir eşya mı .. eninde sonunda bulunur Erdem.. ucuza getirmek adamın hayat felsefesi bir kere... eh azcık para yanlı sicili bozuktur ama gırgırından kimse de bir şey demez.. mesela sevilmeyen bir ders kaynayacak ... insan aklı yetmeyecek işler bulur ve bir şekilde o ders fokurdar.. Eti'lerin şimdiki Etilerde yaşadıklarını okuduğunu ve bunun ne derece doğru olduğundan tutunda, akla gelmeyecek şeyler üretir ve bir kaos mutlaka oluşur..


Kulakları çınlasın bir biyoloji öğretmenimiz vardı orta yaş üzeri çok bakımlı hafif sarışın ve hafiften fazla da şaşı... o vakitler bir dizi vardı orada bir gözü arızalı bir aslan vardı CLARENS isminde.. lakabı bundan dolayı Clarens konmuştu... mesela yazılılıarda kopya çekmek için okulun yanında ki binada sıva yapan ustaları bile kopya için kullanmıştık.. ama bu clarens fena idi bu konuda.. yazılı günü camlar perdeler kapanırdı. kesinlikle erdemin ya da herhangi birinin midesi filan bulanamazdı.. sıkışanlara izin vardı çöp tenekesine yapabilirdi! hatta o kadar kendine güvenirdi ki ve alay yollu derdi...

_ kopya çekmek serbest! ama becerebilirseniz!


benim notlarım iyi olmasına rağmen biraz ortama uymak biraz da hani kızlara yardımcı olmak! babından heveslenirdim.. ama Erdemden ayırırdı clarens.. bir kız bir erkek oturturdu sıralara...


bir kaç kişi hariç notlar berbat.. ve Erdeme bir iş elbette bu!
sadece 10 tl karşılığı garantili kopya.. eh pek itibar etmeyenler de olmaz mı olur tabii.. daha önceden para kaptıranlar gibi... ama yine de belki umutlu ve bu sefer kopyadan sonra ödemeli...

ve yirmiye yakın kişi yazıldı erdeme... kimi para yerine sinema ısmarlama vaadiyle kimi öğleden sonra yemek.kimi de coşkun gibi _ babasının barı vardı_ babası olmadığı bir gün 2 bira hem de çerezli...


yazılı başladı.. sözleşmeli olarak herkes ilk 20 dakika bildiğini yapacak.. ve ben dahil bir kaç kişi Clarense uydurma sorular soracağız.. becerebildiğimiz kadar soğutacağız...

ama clarens zaten şüphelileri darmdağın ettiği için en ufak bir ulaşım söz konusu değil zaten ..ve böbürleniyor ki o biçim...

__asalaklar sizi neden öyle oturuyorsunuz.. kopya sebest dedim ya!

ya da

___ kalemi silgisi olmayanlar ben de var haberiniz olsun!



tabi uçtan uca işaretleri görmüyor değil ama bunlardan bir anlam çıkarması imkansız..hatta bunlardan zevk bile aldığını saklamıyor ..çünkü ona göre bunlar çaresiz çırpınışlar... arada umursamaz bir şekilde sınıfa arkasını dönüp tahtaya kalan süreyi yazmalar .. ve hiç huylanmadığı sınıftaki anormal sessizlik!

ve Erdem bozuyor bunu..

hoca tahtaya doğru bakarken ;

___ len haso olum önüne dön hoca bakıyor!


hani şaşı ya hoca... arkasını bile görür yani... tabii patlıyor tüm sınıf gülmekten hasan da kekemedir..


__ ho hoo ho cam.. va va vaall hi ya yya a yalan...

clarens tecrübelidir ama..


__biliyorum oğlum sen dön önüne .. biz onla daha çok ders yapıcaz sen tatildeyken.. erdem ben buradayım yazın söyledim mi.tatile filan gitmiyorum...


son 10 dakika yazıyor tahtaya. işte o zaman durum değişiyor. uzatma dakikaları tüm kurguyu bozuyor... coşkun iki de bir de gözlüğünü çıkarıp takıyor ..sağa sola oynatıyor ve tahtaya ya da dimdik ayakta duran clarense bakıyor... ve birazdan fazla da maldır üstelik...


clarens zaten susunluktan haylice şüpheli ve coşkuna yaklaşıyor...herkes pür dikkat heyecan...

erdem hemen atlıyor

__ hocam teneffüs izni var değil mi bu kez ..lütfen ama son yazılı bu


güya zil çalınca esas vurgunu vururuz demek bu.. ama clarens coşkunun kağıdını alıyor eline ve;

__tamam bırakın kalemleri...yazılı bitti...
tabii uğultuyu anlatmaya gerek yok... herkes yanaşıyor hocaya ağlayanlar kızlar genelde ... hepinize sıfır ..geçin yerinize.. sadece bunu akıl edene yüz gerisi kaldı!

eh bu da clarens aklı suçluyu bulacak..


ve coşkunun kağıdını okuyor..gülerek ve hiç görmediğimiz bir yenik gülümsemeyle; sindirim gençliğe hitabede boşaltım onuncu yıl solunum istiklal...

ve dönüp arkasında çerçeveli tümü ATATÜRKlü matbuatlara .ve kafasını sağa sola sallayarak ve amerikayı keşfetmiş gibi iç geçirerek gülümseyerek okuyor yüksek sesli....





Ey Türk gençliği birinci vazifen..... sindirim kısımları.. ağız tükrük bezleri yutak ve yemek borusu.. solunum soldakinde... dolaşım kapının üstünde boşaltım onuncu yıl...


başı ve sonu olması gerektiği gibi...gerisi sırf kopya..hemde büyük harfelerle ve bir şeytanın aklına gelir bir de Erdem'in...


tüm öğretmenler haber alıyor elbette ..ve diğer sınıf öğrencileri de.. en son da müdür... kart sesiyle basıyor kalayı..

_ işte benim öğrencilerim... duyun efendiler duyun.. adam üşenmeden matbaba tutmuş bastırmış...pes vallahi pes.. bari Atatürkü alet etmeyin hergeleler.... aşkolsun yani... kim akıl etti bunu vallahi ödüllendireceğim çıksın ortaya...

eh erdem öyle laftan ödüllere kanar mı ? hayatta....



neticede Clarens geçerli saymadı yazılıyı...ama bu arada Erdem olabildiğince tahsilat yapmıştı bile.. oradan elde edilen gelirle de gidiş geliş tam pansiyon bir Heybeli Ada yaptık..

20 Mayıs 2010 5-6 dakika 3 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 14 yıl önce

    Hayata gülümseyerek bakabilmek ne güzel...🙂

    Tebessüm ederek okudum öykünü...

    çok çok başarılıydı...👍

    devamının gelmesi dileğiyle😙

    tebrikler canım kardeşim👑👑👑👑👑

    sevgiyle

  • 14 yıl önce

    Güne düsen öyküyü ve yazarini kutlarim. Sevgilerimle👑

  • 14 yıl önce

    Sessizlik eşliğinde içime sine sine okumak için tekrar ziyaret ederim, şairim

    Kutlarım kalemini, yaydığın ışığı.. 👑👑👑