Gurbette Olmak - 2

....Hic birşeye zamanı yokmuş gibi hissediyordu günlerdir aklını başından alacak taşınma yorgunluğu ve çektiği stres iyice bunaltmıştı üstüne üstlük kızı ile arasında iplerin kopmasından korkuyor onu korumanın verdiği panik ve merak içini yiyip bitiriyordu gönlü hiç razı değildi şimdiki gençleri anlamıyordu ve yıllarca gözü gibi bakıp gece ve gündüzlerine saçlarını süpürge ettiği kızı hiç istemediği bir hayat ?yaşam biçimine vermişti kendisini.Allah'ım neydi bu başına gelenler zorlanıyordu olanları anlamakta ne söylese nafile kızı hiç dinlemiyordu hayatı ve gerçekleri anlatıyor yaşadıklarından örnekler ve erkeklerin anlayış düşünce zihniyetlerini bir bir döküyordu önüne çok karışık ve iç içe şaibe dolu bir beraberliği kızına yakıştıramıyordu inanamıyordu bu kendi kızı mıydı..? Kırmızı ışıkta duran arabasının benzin ibresine baktı en yakın istasyona girecekti kızını bir gece ansızın kaçırmak isteyen ilk eşi gözlerinin önüne geldi ahh ne günlerdi ve eşi ile yaşadığı bunca karanlık ve sorumsuz bir insanla olduğu için kendisine kızıyor ve yakıştıramıyordu ne çılgınlık yahu diyordu neler çekmişti bu hataları nasıl yaptığına şaşıyordu ve bir yandan da korkuyordu.Şimdiki aklı olsa asla bu ilişkileri yaşamazdı kızının da kendi yaşadığı hatalara benzer yanlışlıkları yapması düşündürüyordu bir genç kızın iki kez evlenip boşanan yakında çocuğu bile olan biri ile beraber olacak kadar,üstelik erkeğin güvenilir olup olmadığı hakkında da tam bilgiye sahip değilken ve kızının kendi acılarına benzer bir hayatı yaşamasını hiç istemiyordu.Hiç olmazsa kızıyla ilgili bu can sıkıcı konuları yaşamamış olsaydı...'..Allah'ım yardım et...bana yol göster..işlerimi kolaylaştır hata ve yanlışlıklara düşmekten beni koru..çocuklarımı da koru kalplerini düzelt akıl fiir ihsan et Allah'ım..'Daha neler söyleyecekti kim bilir,yeşil yanınca araçlar klaksona başlıyorlar çok kızıyordu bu gürültüye kendisine işaret yapanlara laf atanlara aldırış etmeden gaza bastı ne zaman hayat kendisi için normal haline dönecek, ne zaman eskisi gibi hayat yavaş yavaş akıp gidecek? türünden bir cümle döküldü ağzından geriye dönüp baktığında yaşadığı hayata kendisi bile inanamıyordu.Alkol-uyuşturucu- duyarsızlık ve sorumsuzluklarla dolu beraberlikler o kadar iyi niyet ve fedakarlığın karşılığı da sürekli aldatılmak olmuş iki yıl boyunca eşi tarafından aldatıldığını zaman sonra öğrenmiş olmasına acı acı gülümsedi şimdi kendisini tanıyanların bu gülümsemeyi görseler şaşıracaklarından emindi çünkü gülümsemeyi unutmuştu ve bu gülümseme de hüzün acı pişmanlık gülümsemesiydi . Arabasına benzin aldığı yerde sevgili olan iki insanın sevişmeleri çevrelerini umursamadan takındıkları duruma hayret etmeden geçemedi gerçi alışıktı burada ilişkiler hem kirli hem hayvanca işte bunun için endişe ediyordu kızından.Burada amerika'da yaşananlar aşkı ve sevdayı öldüren bir ilişkilerdir bunu görmemek için kör olmak lazımdı oysa kızı farklı bir medeniyet kültür insanı olarak bir türk kızı olarak değer ve kıymetlerin oluşturduğu geleneklerin farkında olması gerekirdi.İçinde bir yerlerde kopan kıpırtının hiç şansı olmadığını biliyordu kendi kendini yokladı yalnızlığına öyle aşıktı ki öylesine barışık ve mutlu yaşıyordu ki çok yabancı geleceğine düşündü önce eğer bir gün birini severse .Yalnızlıklarına o kadar alışmıştı ki yıllar oldu ne kadar isterdi sevdiği biri tarafından yürekten hissedilebilmeyi anlaşılır ve ilgi alaka ile çok sıcak bir ilişkinin olmasın maalesef hiç hissedilmedi kendisine sıcak bir alakanın sevginin gösterilmediğine sanki yeni farkına varıyormuş gibi derin bir nefes çekti çığlık attı ve anlaşılamadı ve hatırlanıp bir omuza baş yaslamayı bile doyasıya yaşayamadı.Ah şimdi bir hayal canlandı birden gözlerinde ruh ve ten beraberliğini hissettiği bir insanla yeni evin balkonunda güneşin doğuşunu seyrediyor ..akşam dönüşü yine gün doğumunun gecelik kadar kışkırtıcı cazibeli görünümü içinde geç te olsa yakaladığı aşkı-sevgiyi dolu dolu yaşadığını hissetti..bir tünele giriyordu arabası hayalinden çabuk uyandı.Buruk bir tad bırakmıştı düşleri çabuk kendine geldi oğlunun kendisi için "komik kadın" demesi aklına düştü ve bugün ikinci kez gülümsedi..

15.12.2006 / üsküdar

07 Ağustos 2011 4-5 dakika 44 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar