Kazan Kaybet Ama İntihar Etme 2

Bu kripto nedir, ne işe yarar ki, insanlar neye para veriyor, nereye kayıt oluyor, nereye yatırıyor, nasıl kazanıyor, eşler arası para gönderimi ne demek, akıllı sözleşme dedikleri, White paper dedikleri ne, bilgisayar konusunda o kadar bilgim yok… Hem görmediğim, elime geçmeyen bir şeye nasıl güvenebilirim, nasıl yatırım yapıyorsunuz ...Bunlar ve benzer soruları kaç kişiye, kaç foruma yazmıştı hatırlamıyordu. Genelde gençler için sanki bir oyundu kriptoparalar… Ne demek devamlı yükselmesi, 10 k yatır 100 k al, insanlar 100 k için asgari ücretten, memur maaşından hadi kendi maaşımdan hesap edersem 1 yıldan fazla çalışıyor… Hem ne kadar ayırabilirim ki bu işlere… Ya kaybedersem evdeki bulgurdan da olmak var…

Eksi düzen borsaya devam edeyim bari, birkaç büyük şirketin hissesini alırım, sağda solda nasılsa bu işlerin piri miri vardır az çok öngörü ve bilgi sahibi.. Bu zenginler nasıl zengin oldu bu kadar…

Şu forumlara biraz bakayım kim ne yazıyor…

Üstad, bir doge btc grafiğine bakabilir misin?

Kardeşim doge nedir, nasıl güveniyorsunuz, tamam bakarım da bilmediğim bir piyasa.. Hem çizgileri geometri matematik değil balinalar çizer. Birazdan günlük grafiği gönderirim, gerisi size kalmış. Ytd

Bine yakın takipçisi olana bak, o da bilmiyor kripto nedir, ne değildir, Balina dedikleri kim… Grafik dedikleri nasıl çiziliyor ki…

Altın forumunda ne yazmışlar, kaçtan alınır bu, hem ons altın nerden alınır?? Ons ne ???

Ons altın ne... nereden alabilirim diye soru yazmaya niyetlenmişken, kiminden gelecek cahil misin kardeşim, yaz internete öğren, gereksiz sorularla işgal etmeyin burayı tarzı yaklaşımlarla karşılaşmamak için sorularından vazgeçti.. 

İnternete ons altın nedir nereden alınır diye aradı ve çıkan sayfalarını okumaya başladı..

31,10 gr altına ons dendiğini genelde devletlerin rezerv olarak bu şekilde altın tuttuklarından, hangi devletin kaç ton altını olduğuna, 1970 lerden sonra altın ile dolar arasında abd önderliğinde meydana gelen rezevr değişikliği anlaşmalarına kadar epey yazı okudu. 1970 lerden sonra dünyadaki altın bir nevi dolar ile evlendirilmişti sanki. Bu yazıların arasında dolar ve ons altın ve gram altının arasındaki formülü de bir yere not aldı. Gram Altın bile formülle demek ki: 

Gram altın fiyatı: (ons altın fiyatı / 31,10) * dolar tl kuru... 

İyisi mi ben dolar eruo alayım, hükümet çıkmaz diyor ama, yazılanlara bakarsanız, dolar eruo patlayacak anlaşılan…

Banka cep uygulaması, dolar al, kaçtan alsam.. Usd tl forumuna geçerek yazılan yorumları okumaya başladı...

***

Aklında bir çok soru dolaşır, gözleri ekonomi sitelerinde çeşit çeşit yazı okumaya dalmışken gelen siren sesiyle işyerinde olduğunu hatırladı. Bir koşuşturmacayla tulumunu çizmelerini giydiği baretini kaptığı gibi itfaiye arabasında yerini almıştı. Sirenlerin acı çığlığı içinde yangın söndürmeye gidiyordu. Şehrin işlek caddesinin ara sokaklarında kalan eski bir ahşap evin yandığı ihbarı üzerine harekete geçmişler, trafikte takılmadan yanan evin bulunduğu sokağa ikinci itfaiye aracı olarak varmışlardı. Fikrasyonlu araçlarından iki hortumu uzatmaya başladılar, araca el alışkanlığı sayesinde hortumu hızlıca takan arkadaşının yanından hortumun  ucunu alarak ilerlerken, bir arkadaşı da toplanan kalabalığı hortumun geçeceği yönden uzaklaştırmaya başlamıştı, açılan aradan hızlı adımlarla yanan eve doğru ilerlemeye başladı.

Evde yaşayanın olmadığı ve çevre binalara da ateşin sıçramayacağı göz önüne alındığında 3-4 saate buradaki işim biter düşünceleriyle aracın başındaki arkadaşıyla göz göze gelip ondan onay aldıktan sonra ayaklarını yere daha sağlam basıp beden desteğini sağlayarak musluklu lansı açarak yangına müdahaleye başladı. 

30 Eylül 2021 3-4 dakika 11 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar