Küçük Arı

Arıları bilirsiniz, her bahar çeşit, çeşit taze çiçek kokularına eşlik ederler..
Bu hafta sonu köyümde küçük bir arıyla tanıştım..

Küçük sarı bir Arı....
Küçük arıyı, başka bir papatyanın yanında otun üzerinde ilk gördüğümde onu küçücük olduğu için ve siyah renkli benekleri daha çıkmadığından baharın gelişiyle yeni büyüyen küçük bir papatya sandım...

Ama, taze papatya, birden gözümün önünden uçamasın mı !!
Uçtu uçtu...

Ardı sıra ben de; koştum, koştum..

Küçük Arı sanki uçmayı yeni öğreniyordu veya ilk defa yuvasından dışarı çıkmıştı..
Nazlı, nazlı kanat çırpıp başka çiçeksiz bir otun üzerine konu verdi..

Demek ki daha çiçekleri tam bilmiyordu, yada yorulmuştu, o otu da çiçek sandı, yeşil bir çiçek, birden o ot da küçük arının üzerine konuşuyla sarı bir çiçek açmış gibi oldu.

Anladım ki, küçük arı sadece çiçekleri dolaşıyor değildi, gittiği her yeri çiçekleştiriyor, bahara güzellikler katıyor, gelecek baharlara da çiçek özleri taşıyarak hazırlık yapıyordu..

Ve yine anladım ki çiçekler de sadece baharlarda geliyor değil, evlerde ve gönüllerde açtığı zamanı ve vardığı zamanı bahar güllük gülüstanlık eyliyor..

İşte o an kendi kendime belki, dedim, dualar da böyledir..

Hangi hal üzerinde olursak olalım, kendimiz ve dostların güzellikleri için dilimize dua değiyorsa, kalbimizden dua sızıyorsa, o hal birden çiçek açıyor, birden bahar oluyor. en zor zamanlarda, en büyük acılarımızda, korku ve ürperti anlarında yaptığımız o güzel yakarışlar, sonucu ne olursa olsun, ruhumuzun ve ebedî baharımızın çiçeği oluyor veya olacak değil mi?

Bir Arı gibi uçurun ellerinizden duayı..
En sevdiklerinize eşinize dostunuza,, hatta bütün insanlığa..
Hafifçe ve fısıltıyla...
Kendi kalplerinize
Dostlarınızın kalplerine...
Tüm kalplere

Bütün çiçeklerin sizin olması ve bütün dualarınızın kabul olması dileğiyle..



Haydi Gül

Gül,
Nolur azcık bir gül.

Gül,
Bahşişin olsun.

Gül,
Kardeşliğimize dostluğumuza

Gül,
Bana değil, tüm insanlara.

Gül,
Alın yazına

Gül,
Samimi sevgine.

Gül,
Aman ha, nolur, kahkahayla güleyim deme.
Çığlık atarak, kalbini sebepsiz zamansız öldürürsün,

Gül,
Minik tebessümle
Dost dediklerine
Dostça sevdiklerine
Tüm insanlığa
Öyle gül ki;
Güller oluşsun gülücüklerinde


(N.K 16 Mayıs 2009 Neco)

28 Mart 2012 2-3 dakika 14 öyküsü var.
Yorumlar (2)
  • 12 yıl önce

    Hayvanlar Cenab-ı Allah'ın biz insanlara lütfu ihsanıdır. Hiç bir canlı sonuçta sebesiz yaratılmamıştır tabi ki hepsinin bir hikmeti var. Arıyı sevmek, kuşu sevmek, hatta yılanı sevmek, ki incelediğinizde tarıma büyük faydası vardır yılanların tarlalarda fareleri yokettikleri için. Sade insan değil bütün canlılar gülümsüyor hayata, ama dediğiniz gibi fazlasıda kalbi karartır. Güzeldi kutladım içtenlikle...👍

  • 12 yıl önce

    Çok teşkkür ederim şair arkadaşım👍 Herşey gönlüne göre olsun Saygılar.. 🙂