Münzevi



- Ki benden daha çok tanırlar beni onlar ve onlar yaşamakla varolmak arasındaki o daracık tünelde, kendi elleriyle beton döktükleri ciğerleriyle bir alay dolusu insanın alaylı baktığı gibi bakıp; kâh kıskıs gülerek halime, kâh koro halinde haylayarak kapı dışarı ederler ya da yüz geri beni... Görseniz hepsi mangalda kül bırakmayan kudret timsali... Oysa bilmiyorlar ki; benim derdim onlarla değil kendimle... Biliyorum körler diyarında kuş şeklinde mum yapmak gibi bir şey bu... Ama bilinsin isterim; bu kargacık burgacık, bu tıngır mıngır, bu bir sıkımlık hayat, bu tecrit, bu münzevlik kendi tercihim... 


Bu yüzdendir ki bilerek ve isteyerek hep aynı çıkar sonuç


Yani


İçimi yani içimde yaşayanları - kim varsa

Dışımı yani aynadaki beni - ben varsam

Hayatı yani yaşadıklarımı - anılarım aksak

Kabuslarımı yani korkularımı - hayallerim ölü doğmuş cenin

Neyim varsa toplarım arasıra

Çıkmaz ortaya hiçbir zaman tüm bir insan bir kişi bile

Hep bi'yarım hep bi'eksik hep bi'eski

Daima eksi



Neyse ki 

Yalnızlık diye pamuk bezeli sığınağım var

Hem de 

Taaa çocukluğumdan bu yana

Büyüyüp öğrendikçe insanları taşa duran

Taşa durdukça taş kesmiş bana sığınan





24 Aralık 2022 257 şiiri var.
Yorumlar (3)
  • Taşlardan öylesi de vardır ki Allah'ı anıp durur. İnsan hakikati hep yalnızlıkta bulmuştur. Dışımızdaki sesleri susturunca içimizdeki çağlayanlar fışkırmaya başlar...Seçilmiş ya da mecburi...Münzevilik iyidir. Ama etrafımızda bizi münzevilikten çekip çıkaracak insanlar da olmalı ki, inzivamız bitince halk arasına karışmak kabil olsun. Selamlar, sevgiler. Yolunuz hep kendini bilen, kendi aynasıyla meşgul olan insanlarla kesişsin. Şiir için de tebrik bırakıyorum...

  • 16 ay önce

    Anlam dolu harika yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.

  • 16 ay önce

    kendimdir derdim, kendimedir köleliğim, efendiliğim..

    hep olasın