Ben Türk'üm

Bugünlerde aklıma çok takılan bir soru var.Arıyorum tarıyorum cevap bulamıyorum.Ben kimim?Düşünüyorum, düşünüyorum cevap yok...

Önce bir genç kız olduğumu düşünüyorum.Henüz on altı yaşında, hayatı yeni yeni öğrenen, neşe dolu, biraz yaramaz bir kız...Sonra hayır diyip vazgeçiyorum ben sadece bir genç kız olamam.

Sonra öğrenciyim diyorum.Çalışmak zorunda olan ama çoğu zamman haylazlık edip dersten kaçan, sadece yorgun olduğu zaman yapacak bir şey bulamayıp kitap açan bir öğrenci.Hocaların susturamadığı, çenemin olmadığı iddialarında bulundukları bir öğrenci...Takviminde sadece tatil günleri olan bir kız.Karne günlerini kabus gibi geçiren bir öğrenci...Hayır tam olarak bu da değil.

Sonra ailemin en küçük ve hep küçük kalacak çocuğu olduğumu düşünüyorum.En huzurlu zamanlarımda yanımda onlar oluyor.Ağlarken onlar oluyor.Gülerken yine onlar oluyor.Kısacası beni ben yapan şirin ailem diyorum.Beni ben yapan ailem de olsa ben sadece ailemin çocuğu da değilim.


Sonra ben delinin tekiyim diyorum ama o da değil.Akıllı olmadığım deli olduğumu göstermiyor. Eğer öyle olsa Nasreddin Hoca dışında herkes deli olurdu bence...


Sonra bir Müslümanım diyorum.Aklıma acı gerçek geliyor; neredeyse hiçbir gereğini uygulamıyorum.Utanarak söylüyorum tam olarak müslüman da olamamışım...


Ben Türk'üm.Neden mi?Canım en çok milletime laf edildiğinde yanıyor.Kötü bir genç kız, kötü bir öğrenci, kötü bir evlat olabilirim ama kötü bir Türk olamam.TÜRK'ÜN KÖTÜSÜ OLMAZ...

Ben Türk'üm.Neden mi?Çünkü ben herkese ve her şeye ihanet ettim.Dinin gereğini uygulamayarak Allah'a, daha iyi bir evlat olmayarak aileme, tembelliğimle öğrenciliğime....Ama bayrağıma asla ihanet etmedim.

Ben Türk'üm.Ama Türk doğduğum için değil.Daha yedi yaşındayken İstiklal Marşını okuduğumda dayanamayıp ağladığım için Türk'üm ben.


Ben gerçekten Türk'üm.Yere param düştüğünde üzerinde Atam ve ay yıldız var diye eğilip yerden alıyorum.Çünkü bir Türk para için asla eğilmez.Bir Türk ancak ve ancak bayrağı için eğilir.Bayrak Türk'ün namusudur.Şerefi, haysiyeti, vicdanı, sevdasıdır.


Ben Türk'üm.Bu topraklarda doğdum diye değil.Gerekirse bu topraklar için canımı seve seve vereceğim için Türk'üm.Türk'ün toprağı doğduğu toprak değil, toprağını kanıyla ıslatıp vatan yaptığı coğrafyadır.


Ben Türk doğmakla yetinmeyeceğim için Türk'üm.Ben Türk yaşayacağım.Ve Türk'e yakışır şekilde öleceğim.Ben Türk'üm, yok benim geleceğim.Benim bir tek vatanım, milletim var.Onlar için canımı vereceğim güne kadar yaşam süreceğim...


Ben yemin etmediğim için Türk'üm.Türk'ün sözü borçtur, borcu ise namus.


Ben, ben olduğum için Türk değilim, ben Türk olduğum için ben oldum.


Bayrağımdaki ay yıldızdandır gökyüzüne olan tutkunluğum.Ve belki gökyüzü bu yüzden bu kadar asil.

Herkes bilir, ben bayrağım dalgalandığı sürece varım.Ben bu yüzden Türk'üm.

Türk'üm, Türklüğüme canımı borç bilirim.....

02 Nisan 2011 3-4 dakika 12 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (3)
  • 13 yıl önce

    Kötü bir genç kız, kötü bir öğrenci, kötü bir evlat olabilirim ama kötü bir Türk olamam.TÜRK'ÜN KÖTÜSÜ OLMAZ...

    Onur dolu satırlar onur veriyor okuyan her türke....Kutluyorum.

  • 13 yıl önce

    Seni gönülden kutluyorum. Senin de dediğin gibi, "Bir Türk, para için eğilmez; ancak ve ancak bayrağı için eğilir." Sevgilerimle...

  • 13 yıl önce

    '' Bizler Türk olarak köklü tarihimizle, bayrağımızla, dilimizle, dinimizle, kültürümüzle, insanlığa hizmetimizle gurur duymaktayız ve bunu da her ortamda çekinmeden açıkça söylemekteyiz, ''

    emeğine yüreğine sağlık,anlam ve anlatımıyla değerli bir çalışmaydı, saygılarımla