Büyük Hayallerin Adamı

'Büyük hayaller kurmak zeki insanların rüyasıdır.
Rüyalar bazen gerçek olur'(K.Doğanay.)
Onu tanıdığımda üniversite de hocaydı.Ünlü araba markalarının temsilciliğini yapıyordu.Mesleğine uygun bir işti.Dükkanı vardı.Dükkanında beş-altı eleman çalışıyordu.Her yöne dağıtım yapıyordu.Kapı,pencere işlerine de girmişti.Bu yetmedi bu kez market açtı.'Birlikte açalım'diye,bana da ısrar etti.Ben bu işlerden ne anlarım?Çocuklara söyledim;uygun görmediler.Konu kapandı.Kendisi iyi bir mühendisti.Eşi çalışıyordu.Genç yaşta evi,arabası,çocukları vardı.Geliri iyiydi.Neden böyle işlerle uğraşıyor, benim aklım almıyordu?
Sürekli büyük hayaller peşindeydi.Ağzı güzel laf yapıyordu.Onlarca adam elinden ekmek yiyordu!
Sonra ben oralardan ayrıldım.Çocuklar başka yerlerde iş buldu.Ben de onların yanına yerleştim.Onu unuttup gittim.
Yıllar önce gençken ben de O'nun gibiydim.Büyük hayallerim vardı.Gerçekleştirmek için gözümü daldan-budaktan esirgemiyordum.Hep çalışıyor,uğraşıyordum
Şimdi düşünüyorum da o günkü hayallerim olmasa önce okuyamaz,öğretmen olamazdım.Fakülte bitiremezdim.Üç tane kitap bastıramazdım.Şunu söyleyeyim,beş kuruşum yokken beş bin kitap bastırmak pekte akıllı adam işi değil ama ben bastırdım.Ondan kazandığım para ile de diğer kitabı bastırdım.Birini de yayınevi bastı,telif ücretini aldım.Evim,arabam, ailem olmazdı.Bütün Avrupa'yı gezemezdim.
Hep şükrediyorum!İyi ki o gün bu hayalleri kurmuşum.Yoksa beni kimse tanımazdı.Böyle çok okurlarım ve sevenlerim olmazdı.
Geçen gün sürekli gittiğim kahveye uğradım.Boş bir masa da tek başına oturmuş çay içiyordu.Selam verdim, yanına oturdum.Uzun uzun sohbet ettik.O da belliki konuşacak arkadaş arıyordu.Geçmişten ve gelecekten konuştuk.Yine yeni hayallere yelken açmış gördüm.Bana çok az sıra geldi;
O konuştu ben dinledim.İnsana ve insanlığa büyük hizmetler yapma peşindeydi.Büyük hayalleri ve yeni projeleri vardı.Sadece:
----Allah utandırmasın,dedim!İnşallah gerçekleştirirsin.
Dikkat ettim anlatırken hep geleceği yaşıyordu.Büyük hayaller kurmayı seviyordu.Halbuki önceki hayalleri hep onu yüz üstü bırakmıştı.Hiç bir hayali başarıya ulaşamamıştı.
Ama büyük adam olmak ve büyük paralar kazanmak istiyordu.Bunlar rüya bile olsa belki birgün gerçekleşecekti.Boşuna dememişlerdi:
---'Büyük hayaller zeki insanların rüyasıdır.Rüyalar bazen gerçek olur!'
Ben de Büyük Hayallerin Adamı'na bu gözle baktım.
'Yolun açık olsun BÜYÜK HAYALLERİN ADAMI, dedim!'

25 Ekim 2013 2-3 dakika 115 denemesi var.
Yorumlar