Çağ Baba mı Diagoras mı

Haber Alıntısı: "Marmaris'te Çağ-Baba Türbesi, Yunan Savaşçı Diagoras’ın Anıt Mezarı Çıktı!" (Basında bahsi geçen haber pek çok yerde benzer ifadelerle yayınlanmıştır.)

Mesele bilimsel yaklaşımla ve tarafsız olarak değerlendirilecek olursa bu tür vakalarda daha doğru sonuçlara ulaşılabilir. Ama özellikle bugünkü koşulların dışında düşünülmelidir ve geçmiş dönemlerdeki sosyal ve teknolojik koşullar dikkate alınmalıdır. Köylerde insanlar kısmen yalıtık bir yaşam sürmektedirler. Köyü himaye eden, koruyan kutlu bir varlığa ihtiyaç duyarlar. Bununla ilişkilendirilebilecek yakın çevrede sıra dışı bir doğal oluşum (ilginç görünümlü bir tepe, ulu bir ağaç, farklı şekli olan bir kaya) veya kendilerine farklı gelen bir yapı bu amaçla hızla kullanılır kolektif bilinç tarafından. Böyle bir şey bulunamazsa zaten taş yığınları veya mezar gibi insan eliyle üretilen nesneler kutsal bir gözle görülmeye başlanabilir. Köye ve çevreye aidiyet isteği, kendi yerleşim yerinin başka yerlerden farklılığı hissi ve en önemlisi kendini güvende hissetme isteği temelde yatan en önemli güdülerdir. Bu arada İşte bu tip yapılarda bu bakış açısından nasibini alır. Onun gerçekten ne olduğunu sorgulamaya gerek bile duymadan bahsettiğimiz yaklaşımlarla kutsal bir gözle bakılmaya başlanır.

09 Nisan 2023 1-2 dakika 79 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar