Cem Baba

Radyo Şiirkolik nostalji rüzgarında Nilüfer ve Barış Manço'dan sonra Cem BABA'yı da bizlere dinletme hazırlığı yapanlara;bir dinleyici olarak teşekkür ederim...Ufak bir katkım olsun diye de aşağıdaki eski bir yazımı bugünün anısına paylaşmak istiyorum...


BÖLÜM 1:

Sevgili Cem BABA;

Kuşkusuz sen de takdir edersin ki; en çok bilinen ve sevilen parçalarından birisidir:
?'Resimdeki Gözyaşları'
'Bir gün belki hayattan, geçmişteki günlerden,Bir teselli ararsan bak o zaman resmime'

Yine çok çok sevilen bir başka hit parçan: 'Islak Islak'
?'Gecenin nemimi düşmüş gözlerine,Ne olur ıslak ıslak bakma öyle'

Hele hele ''Ben şu feleğin tekerine çomak sokarım' kısmı (zamanında burası çok eleştirilmiş )
Elbette bahsettiklerin bir kul için imkânsız şeyler ama insan severse diyoruz ya hep...

Ve de işte bir başka şaheser: ?'Tamirci Çırağı'
"Gönlüme bir ateş düştü yanar ha yanar yanar ümit gönlümün ekmeği umar ha umar umar...'
'Ayağında uzun etek dalga dalga saçları'
Bu uzun etek, o kadar güzel bir şekilde yerleştirilmiş ki; o işçinin saf temiz duygularıyla öyle örtüşmüş ki, diğer çok bilinen yerlerine hiç değinmeyeceğim bile...

BÖLÜM 2:

Bir gün;
Ankara Sakarya da gezerken;?'Islak Islak'ı duydum,o kadar netti ki, sokağın her köşesinden dinlenebiliyordu. O bitti ,bir başka parçan çalındı, sesin geldiği yeri takip ettim... Bir binanın en üst katına kadar sürükledi beni o ses...

Ve içeri girdiğimde ne göreyim:
40 -45 yaşlarında, saçları senin gibi uzun, sesi inanılmaz sana benzeyen bir ağabeyimiz, elinde gitarı ile 15 20 kişinin karşısında, salaş sayılabilecek bir mekânda şarkılarını seslendiriyor.

Şaşkınlık ve hayranlıktan kendimi alamadım... Arif CEM olduğunu öğrendiğim ,bu arkadaşı daha sonra epey dinlemeye gittim... Zaman zaman da telefonumdan dostlarıma canlı dinlettim.

Bunlardan biri de Işın Abi'ydi. O da gitar dışındaki sesi çok etkileyici bulmuştu.

BÖLÜM 3 :

İçinde saklı hayat sırrı sözlerinle bezenmiş ,olağanüstü müzik ritmini dinlememek ne büyük eksiklik. Çok kişiye sevdirdim parçalarını, ama ne yazık ki bu yüzyılda da şu siyasi damgadan kurtulamadı sanat...

Demirbaş parçalarınla hayatımızın rengi olmaya devam ediyorsun...

Sana karşı önyargılı olanlara ise Einstein'ın şu sözü yeterli olsa gerek;

'Bir önyargıyı ortadan kaldırmak atomu parçalamaktan daha zordur '

BÖLÜM 4 :

Sevgili arkadaşlar;
Cem Karaca'nın bilmediğiniz bir şarkısını dinliyorsanız; boğabilir ve sıkabilirsiniz.
Sözlerini de anlamayabilirsiniz. O yüzden tek tek dinlemeli bir parçayı sindirmeden ikinciye geçmemelisiniz. Sözlerini de mutlaka öğrenmelisiniz.

Ve eğer ki;

?'Resimdeki Gözyaşları', ?'Namus Belası',''Islak Islak'' gibi daha popüler şarkılarını dinlemiş ve orada kalmışsanız mutlaka şunları da dinlemelisiniz:


?'Sevda Kuşun Kanadında'
?'Ömrüm'
?'Herkes Gibisin'

Eğer tını sizi sarmaya başlamışsa; zaten diğer şarkılarını da edineceksinizdir...

O keşif sizi;

"Çok Yorgunum" a kadar götürecektir...




Dumanımla...

08 Şubat 2011 2-3 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 13 yıl önce

    :)

    Cem abi ve onun muhteşem şarkılarıyla büyüdük.

    Ne mutlu bana ki öyle birini tanıdım ve abi diyebiliyorum.

    Toprağı bol olsun ve nur içinde yatsın.

    Bu gece radyomuzda; onun şarkılarıyla, onu bir kez daha anacağız...