Cemaatin Çanları

Devir çok çabuk değişiyor.Bizim devrimize bakıyorum; her şey sıradan...Çalışan insanlar, koşuşturmaca, çocuklar, kadınlar, erkekler, öğrenciler...Yalnız bir şey dikkatimi çekiveriyor.Eskiden öğrencileri genelde aileleri okuldan alırmış.Şimdi ise garip yabancı insanlar okul çıkışlarında öğrencileri alıp götürüveriyorlar bir yerlere.

Durun diyesim geliyor içimden, durun nereye gidiyorsunuz, gençlik nereye böyle???Duyulmuyor sesim, ben ve benim gibi bir kaç istisnanın çığlıkları bastırılıyor hemen."Karışma!Sus bakayım senin yaşın kaç daha, ne bilirsin sen?Onlar iyi, onlar Allah yolunda(!)"Kapının önünde duruyorum ve isteyerek kulak misafiri oluyorum.Israr ediyorlar işi çıkan bir arkdaşıma, işini bırak gel diye.Israr ki ne ısrar, hayat memat meselesi sanırsın.Tamam diyor arkadaşım, tamam diyip gidiveriyor.Anlamıyorum, anlayamıyorum...Amaç ne burda?Gençler nereye çekiliyor?Bu insanlar hangi yolda?

Bir süre ilgileniyorum bu durumla, soruyorum giden arkadaşlarıma.Bana bir kitaptan bir de insandan bahsediyorlar önce, sürekli onlarla ilgilenildiğini, götürdükleri evlerde hep o iki şeyden bahsettiklerini söylüyorlar.Tamam diyorum, gerçekten zararsızlarmış (tabi dindar bildiğim için aklıma gelen Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Kur'an-ı Kerim oluyor), peygamberimizi anlatıyorlar, yaptıkları güzel diyorum.Hayır diyor arkadaşım, peygamberi değil başka bir insanı anlatıyorlar.Bahsettikleri kitap Kuran değil, anlattıkları insanın Kuran'ı yorumlamış olduğu bir kitap.Sonra uzun uzun anlatıyor arkadaşım, o insanı nasıl anlattıklarını, onun kitabını nasıl okuttuklarını...Afallıyorum önce, aklım almıyor.Nasıl olur diyorum, toplumun "kaliteli müslüman" bildiği bir topluluk nasıl olur da sıradan bir müslümanı ilahlaştırır.Kendi kitabını okumayı bırakır da kulun yazdığı bir kitaba kulluk eder.Nasıl olur?İnanamıyorum, inanmak istemiyorum.

Biz müslümanlar ki, her zaman Hristiyanları İsa'nın Allah'ın oğlu olduğuna inanarak, kulu yaradanın seviyesine yükseltmeyle suçlarız.Bizim dinimize göre Kutsal olan Allah'tır.Bizim dinimize göre kılavuz Kuran'dır.Ve Kuran'ı herkes okumalı, herkes anlamaya çalışmalıdır.Ve bizim dinimizde herkes kılavuzumuzu okuyup da anladığı kadarından sorumlu tutulur.Çünkü her insana akıl verilmiştir.Din akıldır, akıl inanmaktır, inanmak iiçin okumak gerekir ve okumamız gereken bir kılavuzumuz varken, başkasının söylediklerine neden tapıyoruz?Müslüman toplumumuzun pırlanta gördüğü bir avuç genç neden böyle düşünüyor, ya da daha güzel bir soru o pırlanta görülen gençlerin düşünmeden hareket etmesini sağlayan ne?Acıyorum bu "Hrislüman" gençlere sadece acımak geliyor içimden.Bir insana verilebilecek en büyük ceza bu olsa gerek herhalde,beynini ver bu kitabı al ve ona tap diyorlar.Onlar da akıllı cemaat çocukları ya hani, hiç tereddüt etmeden yapıyorlar kendilerine söyleneni.
Fakat farkında değiller bu inanç bizde yok, yanlış yerdeler.Onların felsefesi Hristiyanlıkta, onların yeri kilise...Ama bizim toplumda cemaatin borusu ötüyor, aklını kaçırmış toplumumuz cemaatin çalan çanlarına kulak veriyor, ve öylece dinliyor.Gençler ailelerinden İslam öğreneceğine, yabancılardan Hristiyanlığın temellerini öğreniyor.

Şimdi yeni bir farz var bize düşen, bu gidişe bir dur demek...

13 Ağustos 2011 2-3 dakika 12 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 12 yıl önce

    sevgili arkadasim yazdigin öykünde cematin canlari deyimin yanlis anlamaya meydan vere bilir neden nersesiz hiristiyanlikta can canlar vardir islamiyette allah hz muhammet( s a )ezani okunur bunlari birbirinden ayirmamiz gerek diye söylüyorum ikinci husus gencligige dikkat cekiyorsunuz cok dogru size katilmamak eldedeyil egerki bir cocuk anne babasindan müslüman olarak dünyaya gelmisse bunun sorumlulugu aile ebebiyenlerine atilmisdir aile ici egilim devlet ve din görevlileri isidir bundan sorasi allaha kalmistir sunu da göz ardi etmeyelim her topluluklarda böyle olaylar zur etmistir yinede bu konoyu gündeme getirdigin icin tesekürler gencligin böyle tuzaklara fazla rametetmeyecekleri ümüdüyle allah yaryardimcilari olsun demekten baska elimizden gelmiyor berlinden slm

  • 12 yıl önce

    Sanırım gerçekleri söylemek çocuklara kaldı.Çünkü korkaklık ve aman sendeci zihniyet öyle güzel empoze edildiki ülkemizde ve dünyada, cemaat denilen karabasanlar islamın özü sayılıp, hatta onlarsız olamaz gibi her yeri sarıp müthiş bir güç ve hırs haline dönüştürüldü.

    Arkasında kimler var bunların demektense USA ya hicret! edenlere neredeyse tapacak körlük ve bilinçsiz ile yeni dünya düzeni her yerden özellikle insanlığın zayıf noktası inançlardan beslenerek sardı her yanı.

    Devam çocuklar, gelecek sizin, siz susarsanız zaten umutta susar. Hiç güvenmeyin kendine aydın şu bu diye ortalıkta gezinip etliye sütlüye dokunmadan çıkarına yaşayan şarlatanlara.

    Neyse uzun etmeye gerek yok, herkesin bildiği, herkesin görmezden geldiği, bedeli sizlerin geleceği olan bu oyunu bozabilmeniz umudumla,ölmeye devam ederken susarak tebrik, sevgi saygıdır bırakabildiğim.