Çocuklara Masallar

'Bu güzel masalı Torunum Göksu Aybike için yazdım!'
*** Ama Ülkemin bütün güzel çocuklarına armağan olsun! ***

Aslan Kral bütün hayvanları toplantıya çağırmış.Posta Güvercini haberci olarak yola çıkmış. Ormanı dolaşarak Aslan Kralın emrini bildirmiş.Kral Aslan toplantıya başlıyacakmış ki,devenin gelmediğini söylemişler.
Kral şöyle bir etrafına bakınmış.En yakınındaki köpeği yanına çağırmış;
---Git, demiş.Hemen deveyi bul getir.
Köpek,Kral Aslanın önünde hürmetle eğilmiş.Arkan arkan gitmeye başlamış.Biraz gittikten sonra aklına deveyi tanımadığı gelmiş.Dönmüş;
---Efendim,demiş.Ben deveyi tanımam.Nasıl alıpta buraya getireyim?
Kral Aslan;
---Kolay, demiş.Yamru-yumru,uzunca boylu,beli iki büklüm kambur birini görürsen o devedir.Al getir!
---Olur, demiş Köpek!
Ormana deveyi aramaya çıkmış.Başlamış aramaya!..
Sağa bakmış, sola bakmış.Hayli aramış.Tam yoruldum derken;
Ağaçların arasında hiç tanımadığı kediyi görmüş.Kedi de köpeği..İkisi de birbirlerini tanımıyorlarmış.Kedi ansızın karşısın da kocaman köpeği görünce çok korkmuş.Hemen cephe almış.Kendini savunmaya geçmiş.Belini kamburlaştırmış.Ön ayakları ile siper almış.Boynunu da uzatmış.Gözleri ateş gibi yanıyormuş.
Köpek şöyle bir bakmış.Beli kambur, ayakları ve boynu uzun.Kabarıp duruyor.Tarif Aslan Kralın tarifine uyuyor.Kim olduğunu bile sormadan;
---Acele et, demiş.Aslan Kral toplantıya seni de bekliyor.Hemen yetişmemiz lazım.Kralı fazla bekletmeye gelmez!
Zavallı Kedi hiç itiraz etmeden öne düşmüş.Aslan Kralın huzuruna varmışlar.
Köpek;
----Getirdim Kralım, demiş.İşte deve!
Aslan şöyle bir bakmış, gülmeye başlamış.Neden sonra;
---Bu deve değil kedi,demiş.
Bütün hayvanlar da gülüyormuş.Ormanı bir kahkaha tufanı almış.Bu arada bizim zavallı kedi de gülmeye başlamış.
Köpek büyük bir hata yaptığını anlamış .Ama iş işten geçmiş.Ormandaki bütün hayvanlar köpeğe bakarak gülmeye devam ediyorlarmış.Diğer hayvanların gülmesine kızmayan köpek, kedinin gülmesine çok içerlemiş.Var gücüyle bağırmaya başlamış;
---Ben sana gösteririm.Bundan sonra baş düşmanım sensin,demiş.
O gün bu gündür bütün köpekler kedilere düşman olmuşlar.Ne zaman bir köpek, bir kedi görse saldırıya geçer, zavallı kedi de kendini savunmak için siper alırmış.Oysa hayvanlar diyarında barış hakimmiş.Köpeğin bu davranışına kimse akıl sır erdirememiş.Kedi-köpek kavgası da hiç bitmemiş.Hep devam eder olmuş.
Bizim masalımız burada bitti.Her masal biter ya!..Şimdi;
Gökten üç elma düştü!
Biri benim,
Biri yazanın,
Biri de okuyanların olsun!
Masalımızdan ders alan çocuklarımıza da selam olsun!Allah onları görünür-görünmez bütün kaza ve belalardan korusun.Zihinlerini açık,akıllarını çok etsin!

20 Mayıs 2014 2-3 dakika 115 denemesi var.
Yorumlar