Fırsat Verin Yeter

'Urfa'da Oxford vardı da biz mi gitmedik?'
İbrahim Tatlıses
Bu milletin çocuklarına fırsat verin dağları deler,denizlerin altından geçer,gemileri karadan yürütür.
Zeki milletlerin çocukları da zekidir.Ellerine fırsat geçtiği anda hemen değerlendirmesini çok iyi bilirler.Kendileri ve düşünceleri kötü yolda olup,fırsatları kötülüklerde kullananları asla tasvip etmiyor ve böyle olanları da kınıyorum.
Allah akıllarını kötü yolda kullananları ıslah etsin.
Akıllarını iyi ve yararlı yollarda kullanmayı nasip etsin.
Bizim sözümüz zeki olupta aklını iyilikler için kullananlara!
Senelerdir Avrupa ve buna bağlı olarak Haçlı Düşüncesi bizlere bin bir zorluklar çıkarıyor.Çeşitli 'Bizans Oyunları!' ile bu milleti birbirine düşürmeye ve bölmeye çalışıyor.Ama onlar ve Türkiye düşmanları ne yaparsa yapsınlar bu vatandan ve bu vatanda yaşayan insanlardan çıkacak zeki insanları asla durduramıyacaklar.Türk Milleti'nden de dünyaya yön verecek ilim ve bilim adamları mutlaka çıkacaktır.
Ben ilim için,meslek için,çalışmak için yurt dışına gidenlere kesinlikle 'Beyin Göçü!'demiyorum.Bilakis onlar bizim için çalışan birer ilim adamıdır.Birer savaş kahramanıdır.Yoklukla mücadele eden alperenlerdir.Tıpkı Ahmet Yesevi gib.Anadoluyu aydınlatan üçler-yediler-kırklar gibi...Hiçte üzülmüyorum.Elbette;Kendi ülkemizde çalışıp,yetişseler,başarılı işlere imza atsalar daha çok sevinirim.Ama fırsatı yakalamakta çok önemli.İbrahim Tatlıses'in sözünü onun için girişe aldım.Yani şimdi;İmkanlar olduğundan mı ilim adamları yurt dışına gidiyor.
---Hayır,hayır,hayır..Milyon kere hayır.
Onlar yurt dışındaki imkanlardan yararlanmak için gidiyorlar.Yurt dışında ki üniversiteler de her türlü imkan var.Biz de ise Ar-Ge (Araştırma ve Geliştirme)çalışmaları henüz yeni kuruluyor.Yeni çalışmalara başlıyor.O yüzden zeki insanların yurt dışına giderek oralarda çalışma yapması da çok önemli bir olay.
Dünyanın neresinde olursa olsun onlar(Yurt dışına gidenler)bizim çocuklarımız.
Türk Çocukları!..Adları belki Türkçe olmayacak ama ruhları hep Türk olarak kalacak.Beyinleri bir Türk olarak çalışacak.
Ben böylelerini çok gördüm.Onlarla çok konuştum.İsimleri Türkçe değildi ama Türkiye için çalışıyorlardı.Yürekleri bu güzel ülke için çarpıyordu.Onun için onları kayıp saymıyorum.Onun için onlara 'Beyin Göçü!'damgasını vuramıyorum.Bize düşen görev;
Gençlerin önünün mutlaka açılması gerekir.Eğitime yapılan masraf uzun vadeli de olsa,mutlaka geri dönecektir.Bunu en iyi anlayan ve uygulayan rahmetli Turgut Özal olmuştur.Onun zamanında başladı;Her yıl bin öğrenciyi burslu olarak yurt dışı üniversitelerine göndermek.Eğer bu sistem tutarsa işte o zaman bizim önümüze kimse çıkamaz ve bizi kimse yolumuzdan alı koyamaz.
Dış güçler bizim insanlarımızla futbol topu gibi sahada oynuyorlar.Bunu anladığımız andan itibaren bizim insanlarımızla asla oynayamayacaklar.Bu ruh uyanacak.Bu ruh dirilecek.En güzel çağlarına dönecek.
Geleceği genç,dinamik,üreten,çalışkan insanlar kuracaktır.Bunlar idareyi ele alacak ve ülkenin ufuklarını bütün dünyaya açacaklardır.
Hiç kimse üzülmesin!
Bu millet ne kötü günler ve ne fırtınalı havalar yaşadı.Ama Allaha şükürler olsun ki; Hepsini atlattı.Rüzgarlar kayadan sadece küçük bir zerre toz bulutu koparır.Kaya daima yerinde sabittir.Yeter ki;Yer yarılmasın,gök çökmesin!
Atalarımız onun için;
'---Altta yağız yer delinmedikçe,üstte mavi gök çökmedikçe senin ilini ve töreni kim boza bilir?'
Diye,yemin etmişlerdir.
---'Bir Millet Uyanıyor!' diyen yazar haklıdır.Artık,bu millet uyanıyor.
Bu millete fırsat verilirse yapamayacağı,altından kalkamayacağı hiçbir zor iş yoktur.
Yeter ki,imkanlar sağlansın.Önleri açılsın.Artık yürü...densin.
Rahmetli Arif Nihat Asya 'Fetih Marşı'nda ne güzel demiş;
---'Yürü hala ne diye oyunda oynaştasın
Fatihin İstanbul'u fethettiği yaştasın!'
Büyük kurtarıcımız M.Kemal Atataürk;
---'Hayatta en hakiki mürşit ilimdir!'diye boşuna dememiş.
İlim öğrenmek,tahsil yapmak en önemli vazifemizdir.
Bize doğru yolu,başarının yolunu gösteren ilimdir,irfandır.,
Şimdi bir de Oğuz Kağan'a kulak verelim;
Oğuz Kağan Duası;
' Ulu Tanrı !
Türk'ün gönlüne herşeyden önce, hatta kursağına ekmek koymadan evvel Türklük sevgisini koy !
–'
Ve Oktay Sinanoğlu'nun sözleriyle yazımızı bağlayalım;
'Herkesin bıraktığı yerden biz başlarız!'
Bunu asla unutmamak gerekir.
Güzel günlere kavuşmamız dileklerimle...
Hak ve hakikate emanet olun.Yolunuz açık olsun GENÇLER!...

29 Ocak 2016 4-5 dakika 115 denemesi var.
Yorumlar