Gerçek Bir Alkarısı Hikayesi

Derlediğim gerçekten yaşanmış ilginç bir Alkarısı hikayesi...

Kaynak kişi: Servet Hakkari
Kişi bilgileri: ...

Derleyen: Deniz Karakurt

Bugün 60 yaş üstü olanlar Sivas’ta Alkarısı, Alagura gibi değişik cin, peri masalları İle büyüdüler. Benim bildiğim 3 - 4 tane değişik hikaye var ama en ilginci şöyledir. Selçuk İlkokulu yapılınca bazı sınıflar Fevzi Paşa İlkokulundan bu yeni okula geldik. Okulun yerinin eskiden mezarlık olduğu bilindiği için bu tür masallar hiç bitmezdi. Sınıf arkadaşlarımızdan birinin babası ve dedesi kasaptı. Çavuşbaşı Mahallesinde otururlardı. Dedesi bir gün Pünzürüğün Derede 25 yaşlarında dünya güzeli bir Alkarısı görüyor. Yakasında filkete iğnesi varmış. O zamanlar yakada bulunurdu bu iğnelerden. Kendi yakasından çıkarıp gizliden yaklaşarak Alkarısına takıyor iğneyi. Takınca Alkarısı kaçamazmış, iğneyi takanın emrine girermiş. Alıp eve getiriyor. Gelinine, oğluna, torunlarına tembih ederek diyorki: Sakın yakasındaki iğneyi çıkarmayın, sonra kaçar. Kaçmasın da, siz hiç çekinmeyin evin tüm bulaşık, çamaşır, yemek ne işi varsa yaptırın. Alkarısının güzelliği, çalışkanlığı tüm mahallenin diline düşüyor. Epey bir zaman böyle devam ediyor ama sonra Alkarısı kaçıyor. Arkadaşın dedesi yataklara düşüyor, çok üzülüyor. Unutmak için içkiye düşüyor. Bir gün içkiyi fazla kaçırıp ağzındaki baklayı yumurtluyor. Bir başka sarhoş kocanın zulmünden kaçan kadın Tokat’tan kaçıp Sivas’a gelmiş. Kalacak yeri yokmuş, ölmeyi düşünüyormuş. Benim arkadaşın dedesinin eşi de öleli bir sene olmuş. Kadınla anlaşıp bir plan yapmışlar. Kadın Alkarısı rolü oynayarak bir seneye yakın evde kalmış. Adam çok yaşlı kadın ise oldukça genç olduğu için bir yere kadar yürümüş bu oyun. Önce sarhoş kahrı çekmiş eski kocasında, sonra yaşlı adamın evinin hizmetçisi gibi bıkmış bunalmış. Evde hiç iş bitmiyormuş. Kadın kaçıp gitmiş en sonunda. Belki de genç birini bulmuş. Yaşlı Dede içkiyi fazla kaçırınca foyalarını ortaya dökmüş. Bugün herkese anlaşılmaz gelebilir ama o zamanlar neredeyse herkes inanmıştır o kadının Alkarısı olduğuna. Belki evdekiler değil ama dışarda sadece sözünü duyup kadının yüzünü görmeyenler inanmıştır.

30 Aralık 2022 2-3 dakika 80 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar