Gerçek Dostun Olmalı

Mevlana ne güzel söylemiş;

? Ya olduğun gibi görün , ya göründüğün gibi ol? İnsanlar görüyorum yüzlerine bakmaktan bıkıyorum. Niçin ? şeffaf bir su gibi pak ve akıcı olamıyoruz. Maskelerimizle dolaşıyoruz ortada. Sahte tebessümler, içten pazarlıklı bakışlar, dünyayı ben yarattım edasıyla caka satmalar...

İnsan bu; bazen bir Firavun olur Musay'ı denizde boğmak ister, kendi boğulur. Bazen Nemrut olur, İbrahim'i ateşte yakmak ister, kendisi bir kor olur o ateşte. Bazen de Hz. Muhammed( S.A.V) olur, merhamet ve şefkatiyle, kendisini taşlayanları kucaklar sarmalar.

Sokaklarda insanlar görüyorum. Her çehrede başka bir hayat hikayesi olan. Kimisin de, akşam evine götüreceği iki ekmeğin hesabını yapan bir çehre. Kimisin de amansız bir hastalığın verdiği dermansızlığın acısı. Kimisinde de, sevgiliye kavuşma heyecanıyla ayakların yerden kesilmişliğin verdiği tebessüm....

Biliyormusunuz? Benim en sevdiğim çehre hangisi? sevgiliye vuslat heyecanıyla ayakların yerden kesilmişlik anı var ya, işte o an. Keşke her insan dostuna o heyecanla koşsa. Yüreğinde büyüttüğü en nadide çiçeği, dostuna sunmalı.iç çekmeden en kıymetli hazinesini ona takdim etmeli. Karşılıksız sunmalı tüm sevgisini, yağmurun toprağa sunduğu gibi. Yeri geldiğinde dostu için yüzünü paspas etmeli kapı eşiğine. Sıcak bir tebessümle sunmalı tüm içtenliğini. İçinde bir bir yok etmeli tüm düşmanlıkları, kötülükleri, kinleri, kırgınlıkları...

Dost, sevgisini çarpmalı. Testere olmalı, eşit bölmeli. Keser gibi hep kendine yontmamalı. Gözyaşlarını birlikte akıtmalı, birlikte kurutmalı. Acıyı birlikte yudumlamalı , derdinle dertlenmeli. Yeri geldiğinde çaresizliklerine çare olmalı.

Gözün olmadığında onun gözleriyle görmelisin. Kulağı ile duymalısın. Lal olduğunda, onun diliyle konuşmalısın. Düştüğünde sana uzanan ilk el onun eli olmalı. Ekmeğini seninle paylaşmalı, suyunu seninle yudumlamalı...

Yüreğine zifiri karanlık çöktüğü zaman, şafakların onunla doğmalı, aydınlatmalı tüm yüreğini. Soğukta titreyen ellerine, eldiven olmalı sıcaklığını hissettiren. Sağnak yağışlı sonbahar günlerinde, sana bir şemsiye olmalı. Korumalı tüm bedenini. Üzerine giydiğin bembeyaz bir elbise olmalı, göstermeli en küçük siyahları.

Ve bir gün emri vaki olurken, başucunda bulunmalı elleri ellerinde, gözleri gözlerinde. Helallik dileyen ilk kişi, o olmalı....

Sevgili dostum! cennette buluşmak üzere dilekleriyle. Bir damla inci dökmeli yüreğinden.

01 Haziran 2009 2-3 dakika 15 denemesi var.
Yorumlar