Her Şey Düşlerle Başlar

Bu yazı zihnime düşen şiirim nedeniyle başladı...

Düş
Uyanmışsın bir sabah ; ardında kalanlar bir düşmüş
Ağlayıp feryat etmişsin, susturanlar birer düşmüş
Uzun zaman annen baban peşine düşmüş...
Büyümüşsün;
Bazen gölgen kaldırımlara, bazen kalemin yerlere düşmüş
Arkadaşların olmuş ;
Hepsi de gözüne bir girmiş bir düşmüş
Yaşlanmışsın ;
Ayrılıklar bir bir görünmüş...
Aynaya, kağıtlara,fotoğraflara siluetin düşmüş
Eskimiş sararmış bir resme
Bir yakının bir not düşmüş:
'Bakıp hatırlanmak için değil,
Hatırlanıp bakmak için...'
İşte bu söz gönlüne düşmüş...
Heyhat! Hayat bir düşmüş!


25 .03.2010

Belki saçma ama düşsüz insan yoktur var diyen yalan söylüyor bence...Türkçemiz o kadar zengin ki örneğin Türk Dil Kurumu sözlüğünü incelerken 'çıkmak' sözcüğünün 30'a yakın anlamının olduğunu öğrendiğimde bir hayli şaşırmıştım...Ancak günler geçtikçe bu şaşkınlığım yerini övünmeye bıraktı.Bu da nerden çıktı ? diyebilirsiniz? O zaman 'çık'mak sözcüğünü kullanmış olursunuz bu kez size kaybetmek 'düşer'.Yok eğer tansiyonunuz 'düşer'se ya da 'çıkarsa' size bir doktoru çağırmak 'düşer'...Eğer bu sözleri bir yana bırakıp sayfadan 'çıkmayı' 'düş'ünürseniz elbet bizim tıklamalarımız 'düş'ebilir...
Çok mu konuşuyorum,sizi üzüyor muyum ? o zaman bizim de sizin de gözlerinize iki damla yaş 'düş'er ...bana yazarlığı bırakmak size de bu konuyu kapatmak 'düş'er...
Çıkarım yapmak kolaydır..Söylediklerim nedeniyle belki size çok borçlu 'çık'acağım,belki 'çık'mayacağım...Öbür dünyada iki eliniz yakamda olur...Ben de bu duruma 'düş'memek için sözlerimle başa 'çık'mak ve bu iki kelimeyi kullanmamak istiyorum.Ancak ne yapayım maalesef birinden kaçarken öbürü beni yakalıyor ve 'bütün yollar bağdata çıkıyor'...
Sizleri fazla üzmeyeyim ,sıkmayayım ...başka bir gün inşallah yeni bir makale ile karşınıza 'çıkar'ım...Bu kadarına da pes deyip şapka 'çık'armayınız...Allah'ın işi kelimeler birbirini kovalıyor ve çağrışımlar bizleri yakalıyor adeta ...Şu an ' aşk bu mu sevda bu mu' şarkısını dinliyorum radyoda bu şarkı çıktı...Annem ve babam dışarı çıktı...Ağabeyimin falında iyi şeyler çıktı...Neyse beni siz boğmadan sözlerimi bitireyim...Ne yapalım bu günkü kelimeler böyle çıktı...Size de gökten üç elma düştü....

13 Ekim 2012 2-3 dakika 42 denemesi var.
Yorumlar