Kalemsiz Öğrenciler

Ülkemizde yaşananlar beni tek kelimeyle utandırıyor.O kadar aciz bir hale geldik ki adam akıllı, dürüstçe bir sınav bile yapamıyoruz.Çok yakında yurt dışından sınav kitapçıkları ithal edeceğiz.Bir de sınava girerken kalem bile almamıza izin vermiyorlar ya, yanarım da ona yanarım...Bizi sınava kalemsiz alanlar, kopyayla şifreyle hakkımızı yiyecek kadar kitapsızlar...

Anlamıyorum, aklım almıyor nasıl olur da bir millet, bir devlet, yeni neslimiz, geleceğimiz, umudumuz dediği gençlerini böyle mağdur eder?On iki sene boyunca verdiğimiz emekle, kurduğumuz hayalle oynamak bu kadar mı kolay?Hani gençler ülkenin umuduydu?Umutlarınızın umutlarıyla oynamak niye?

Bu öğrencilere, gençlere, topluma, bizi yetiştiren anne-baba ve öğretmenlerimize yapılabilecek en büyük saygısızlıktır.Verilen emeklerin karşılığı bu mudur?Bağırsak da duyulmayacak sesimiz.Bu olay sağcının - solcunun, devletin - hükumetin değil, bu olay öğrencilerle, bu öğrencilere sahip çıkmayan sahiplerinin davasıdır.

Osmanlı'nın sonunu getiren en büyük yanlışlardan birisi; medrese eğitimi almamış kişilere, rüşvet karşılığı ilmi rütbeler verilmesiydi.Öyle sanıyorum ki bizim sonumuzu da; kötünün torpilinin, kopyasının, şifresinin, iyinin hakkının önüne geçmesi getirecek.Osmanlı'da doğuştan kazanan beşik uleması sınıfı oluştu, eğitimi, eğitimdeki adaleti yerle bir etti, Türkiye Cumhuriyeti'nde ise sınava şekerle girer gibi kopyayla girenler eğitimimizi engelliyor, hakkımızı yiyor.

Kimse unutmamalı ki eğitim; her şeyden önce bir ülkenin güvencesi, geleceğidir.Bu sebeple de bu tür yanlışların önüne geçmek için herkes el ele vermelidir.Sadece bir öğrenci bile ülkesi için gelecek ifade ederken, on binlerce öğrenciye tekrar tekrar yapılan bu haksızlığın, bu saygısızlığın önüne geçmek şart oldu.

Bu olaylar sadece öğrencilerin değil, onları yetiştiren annelerinin, babalarının ve öğretmenlerinin emeğine saygısızlıktır.Şimdi tüm Türkiye olarak sağcı, solcu, yaşlı, genç, kadın, erkek el ele verip, geleceğimize, umutlarımıza yapılan haksızlığı ortadan kaldıralım...Tarih tekrarlanmasın.

07 Nisan 2011 2-3 dakika 12 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar