Kellik Erkeklere Kadınlardan Geçiyormuş

Erkeklerin başının belası olan kellik,son yapılan gen araştırmaların da(Alman araştırmacılar) kellige sebep olan gen'i bulduklarını açıkladılar.Erkeklerin karizmasını bozan bu gen, babadan değil de dayıdan genetik mirasmış.
Kadınların dişilik kromozonu olan X'ten erkeklere geçmiş.
Kel erkekler eskiden oldugu gibi,maden olan yerde ot bitmez,Japon savaşcılarıda daha erkeksi görünebilmek için saçlarını kazıtırlardı, sex gücüm (Testeron) erkeklik hormonum fazla da, beni daha karizmatik gösteriyor gibi lafların artık arkasına saklanma ihtiyaçlarına gerek kalmadı.
Bu son bilimsel tesbitle, ellerine büyük bir koz geçti.
Kelliğin faturasını artık rahat rahat kadınlara çıkarabilirler.
Türk toplumun da kellikle ilgili birçok deyim ve tekerleme yerini de
almış, bunlardan bazıları şunlardır.
Kel, kel kendine gel.
Kelin merhemi olsa kendi başına sürerdi.
Kel başa şimşir tarak gibi.
Tabii ki masallalımıza kadar kellik girmiş ve masal kahramanımız Keloğlan ortaya çıkmış.
Tarihimiz de yine bir çok ünlü kel vardır.
Bunlardan birisi de Kel Aliço'dur.
Kel Aliço: Ünlü bir yağlı güreş pehlivanıdır, 27 sene üst üste Kırpınarda baş pehlivanlığı kimseye kaptırmamış, kendisi de güreşci olan Sultan Abdulaziz Hanın gözde baş pehlivanlarından birisi olmuş ve saray da şamdancı başılığına getirilmiş.
Kel Aliço 70 yaşın da iken Çırağı Adalı Halil ondan 25 yaş küçük olmasına
rağmen Aliço'ya meydan okumuş ve bunun üzerine yaptıkları güreşten kel Aliço galip çıkmış.
Destan yazdığımız Çanakkale'de bir mevzimizin ismi de çal tepedir.
Çal demek, kel demektir.
Erkeklerin saçlı görünme tutkuları,peruk sektörünün oluşmasına (Arz talep) sebep olmuş, yalnız yine tarihte 15 yüzyılda Venedik'te peruk takanlardan vergi alındığı, kayıtlara geçmiş ve günümüze kadar ulaşmış.
Kellerin uzun yıllardır, bekledikleri müjde sonun da okyanusun taa öbür ucundan geçenler de geldi.

Bilim adamları kelliği tamamen ortadan kaldırabilmek içim yaptıkları bilimsel çalışmalardan sonuç alındığını
(ABD Pennsyvania Üniversitesi)Yaraların iyileşmesine katkı sağlıyan WNT adlı genin kobaylar üzerindeki Denemelerden kelliğe çare olacağını, Dünya kamu oyuna beyan ettiler.
Kelliğin nedenlerine gelince bütün uzmanların hem fikir oldugu ortak nedenler şunlar.
Sigara, ani stres, uzun süreli yüksek ateş, bazı ilaçların yan etkisi, büyük bir ameliyat geçirme, ciddi bir enfeksiyon veya vucutta ki ani hormon değişikleri imiş.
Erkeklerde saç dökülmesi iki şekilde olmakta:
Ön tarafta ki saç çizgisinin zamanla,geriye çekilmesi, öbürü ise tepe noktasından saç dökülmesinin başlaması.
Yine uzmanlar bu dökülmelerin herhangi bir yaşta başlıyacayabileceğini belirtiyorlar.

28 Ekim 2013 2-3 dakika 20 denemesi var.
Yorumlar