Kon

Şimdi bir konu kondu yüreğime... Konumuz - kon hecesine dayandı birden bire...Konuklarımız sizsiniz...Konumuz belirli elbette...
Türkçemizin ,güzel Türkçemizin bu yapısına hayran olmamak elde değil...
-Kon,konu ve konuk evet...başlığımızdan anlaşılacağı gibi konumuz bu ...
Bu dünya ne kadar konukları ağırladı,uğurladı...Hiçbirisi konumuz dışı olamaz...Aksi bizi inkâr mekanizmasına götürür; bu da bizim ruh sağlımızı olumsuz etkiler...
Gözlerimize umudu kondururuz bazen ,bizi böyle görenler -konu komşu ,eş ,akraba vs- bazen konuyu bize getiririler ve güzel gözlerimize ,yanaklarımıza öpücük kondururlar tüm sevecenlikleriyle...
Sizi konumla sıkmak istemiyorum...Ancak hangimiz konumlarıyla bize örnek olan büyüklerimiz gibi olmak istemedik?... O örnekler ki konuşmalarıyla hepimize seslenip evlerimize kondurduğumuz televizyonlarla, bizlere konuk olurlar.Konuşmalar yaparlar...Gecekondu da olsa bizdedirler.Ressamlar,şairler, bahçıvanlar,doktorlar kendi alan konuları gereği bilgiler verip etkinlikleriyle bizlere yardımcı olmaya çalışırlar.
Anlamak, biraz o anlaşılmayan konu gibi olmak değildir de nedir?
Elbet her yüreğin bir konuğu, her konuğun bir konusu ve ikramımıza kondurduğumuz sevgilerimiz olacaktı...
Amacım sizin zihinlerinizi karıştırmak değil aksine derleyip toparlamak ...Elbet bu toparlamalarla daldan dala konan biri gibi görünüyor olmam veya bilmece gibi konuşuyor dedirtmem benim için hoş değil...Hatta sizden özür dilemeliyim.
Ancak şu dilimizin aydınlığını,güzelliğini görüyor musunuz ?Bir -kon hecesine nerelerde ne sıklıkla karşılaşıyoruz?
'Kon kelebek kon' derken ne kadar naif, 'gecekondu' derken ne kadar hüzün dolu oluruz..Sizce de her sözcüğün bir melodisi,müziği var mı ?:
Bunları bilemiyorum...Sizin düşüncelerinize bir parça konup orada var olmayı istemek belki tüm şairlerin,yazarların,sanatçıların dünyayı daha iyiye ve güzele götürmek için uğraş vermelerinin bir nedenidir...Çorbada biraz bizim de tuzumuz olsun...Ne dersiniz ?

04-02-2013 SAAT: 18:54

04 Şubat 2013 1-2 dakika 42 denemesi var.
Yorumlar