Matematik Dediğin

Doğru aslında, ben konuşarak anlaşamıyorum pek .. Benim bana özge bir matematiğim var .. Örneğin; sahilde oturmuş iki gariban gördüğümde işlemim şudur = en yakın büfeden –ne olursa olsun ,bir şişe kap gel , destur var mı ? de ; varsa otur - .. Anlattır, anlat .. Çek git sonra, onlar unutmazlar .. Parantezi açarsak ben oturmuş içiyorsam = kap bir kadeh , gel otur.. İçki azalmışa takılma sakın, zulam sağlamdır her zaman .. en azından o saatte hangi bakkal+büfe açıktır bilirim .. Bana sormadan kapatmazlar
smile ifade simgesi
.. not: parası benden çıksa da sen gider alırsın
smile ifade simgesi

Benim felsefem kimseyi yormamaktır .. kimseyi sırtımda taşımam = bedelini ödemiyorsa = ağırlığı yoksa .. kimse de beni taşımasın = hak etmiyorsa ..İşlem yanlış oldu gibi gözükebilir, açayım = alçak gönüllüğüm beni çok hafif kılar .. Dost dediğim herkes için YOK denilebilecek kadar bir şeyimdir = omzunuza konmuş toz kadar ufacık bir hareketle YOK edebilirsiniz .. Az silkelenmedim bu güne kadar , ama yeni omuzlar bulmuşumdur hep .. ki bunun matematiği yok ..
Gelelim dört işleme ...
Sen + ben = bizsek – ki burada cinsiyet , yok efendim; abla/bacı, baba/kız, baba / oğul, sevgili/ akraba/ arkadaş/ dost, kanka/ bro gibi kavramlar asla geçerli değildir – ki bu = mutluluktur ..
Sen x ben ya da ben x sen = geriye bir şey bırakmıyorsa ikimizden biri sıfırdır.. bu kadar basit ..
Hadi bir de çıkartma yapalım:
Sen- ben ya da ben-sen = zor soru?!! .. Yani geriye bir şey kalmıyorsa çözümü yok Hele geriye bir şeyler bırakamıyorsak !! suçlu aramak kadar da saçma bir şey yok .. Suçlu matematik de bitir olayı..
Bölme mi kaldı ? Ki en çok adalet isteyen işlemdir ..
Örnekleyelim : İş imece usulü işlenen tarlalardan elde edilen mahsülü paylaşmaya gelmiş , kim en adil şekilde paylaştırır demiş vatandaşlar ; ' İmam ' demiş herkes .. İmam gelmiş, sormuş : ' Kul adaleti mi istersiniz, Allah'ın adaletini mi ? ' diye sormuş .. Tabii ki herkes ' Allah'ın adaletini ' demiş .. İmam, 'Ali'ye beş teneke , Veli'ye on teneke 'demiş ..' Hop ' demi ş herkes , ' Sen ne yapıyorsun imam efendi ? ' .. ' Bu nasıl adalet ? ' .. ' Biraz sağınıza ,solunuza bakın o zaman ' demiş imam , ' Kul adaleti isteseydiniz ya , o zaman herkese eşit dağıtırdım .. '
Sonuç = bölmek zor iş .. Hele ki bir bütün olmuşsanız ..
Ki olamıyoruz .. Paydalara değer vermedikçe de bir bok olamayız ..
Hadi işiniz gücünüz yoksa düşünün biraz .. Merak etmeyin ücretsiz
Haa ?!! Senle bensek bölünmek ?!! Mesele buysa , düşünelim o zaman .. Faturayı ben öderim , takılma ..
Düşünmekten vaz geçme yeter ki .
Ödünç verebilirim .

22 Aralık 2015 2-3 dakika 13 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (2)
  • 8 yıl önce

    :))))))))) çok yaşayın e mi efendim tek kusurumuz düşünememek değil mi zaten

    paylaşım için teşekkürlerud83eudd20ud83eudd20ud83eudd20

  • 8 yıl önce

    Lise de matematik ile hiç yıldızım barışmamıştı hep ikmal imtihanlarında geçerdim ama burada ki hesap kitap ve matematik bayağı hoşum gitti...👍

    Tebrikler içtenlikle Orhun beye...