Öğretmen

Öğretmen

Yıl 1981-82 eğitim öğretim yılı , okulumuza İzmir'den bir matematik öğretmeni atanmıştı , adı G. Demirel , müdür vekili olarak odama getirdiler ve ilk benimle görüşüyordu , ürkek, tedirgin pişman kalmış gibi bir hal içinde belki sesi titriyordu ,'' buraya atamam yapıldı , ben matematik öğretmeni g. demirel ..'' diyerek tanışmasını yapıyordu , oturmasını söylediğimde hemen oturmayıp bir kaç saniye beklemesi hangi şaşkınlığının eseriydi bilmiyorum , ancak üzerindeki tedirginlik sürüyordu , evraklarını inceliyor bir yandan da konuşuyordum , ''..yanılıyor muyum sanki pişmanmış gibisiniz, isteksiz ve şaşırmış buldum , oturmuyorsunuz da ..'' az sonra söylediğim çaylar da gelmişti , lütfen oturur musunuz , hem çay ikramımızı tadın hem yorgunluğunuz çıksın, sanki çıkıp gidecekmiş gibi ayaktasınız lütfen , ısrarım üzerine oturmuştu , tabi okul müdürü olarak görev yaptığı okulları soruyor atanmasına gerekçe olan herhangi bir konu olup olmadığını soruyorum , öğretmenliği hakkında olsun memuriyete başladığı ilk yılından tecrübe birikimine kadar konuştukça hem kendine geliyor hem ürkek hali gidiyordu , şehir profili olarak İzmir gibi bir şehirden birden nasıl küçük bir şehre ve okula geldiğinin tabi ki bir geçiş boşluğu veya zorluğu olmalı ,ya da kolaylığı olacağından bahsettim , en güzeli de , hakkınızda kim bilir çok hayırlı bir farklılık olacak böyledir bazı istemediklerimiz aslında bize hayırlı gelir , hoşlanmadıklarımız hoşumuza gider zamanla diyerek teselli ediyor gibi konuşmam devam ediyordu, çenesi düşük bir müdür gibi hayli uzun tutmuştum konuşmamı üçüncü bardak çayları içecek kadar zaman geçmişti , konuşmayı uzun tutmamın sebebi yeni atanmış öğretmenin çekingen ve tedirginliğiydi , tabi konuşmamın final noktası gelmişti, ''..merak ettim öğretmenim , odaya ilk girişinizde mutsuz, moralsiz ürkek bir haliniz vardı, lütfen sebebini söyler misiniz , bizi gördünüz ,okulun bir yetkilisi olarak davranış ve tutumuma şahit oldunuz , nedir sizi üzen ,huzursuz yapan konu ..'' , şaşırdı ve hayret etti böyle açık sözlü oluşuma hatta gayet doğal bunu sormuş olduğuma ilk anda durdu beklemediği andı, ve yüzündeki heyecan kızarmasını görüyordum , neticede İzmir'den geliyordu ve son derece rahat ve sosyal olmalıydı , evet unutamadığım konuşması şöyleydi : ''...inanır mısınız , tayinimin bir İmam Hatip Lisesine çıktığını öğrenince dünya başıma yıkıldı , hayatım kararmış ve sıkıntılar basmıştı , hatta yakın arkadaşlarım bana böyle bir okulda görev yapamayacağımı çok zor olacağını hatta bir torpil bulup değiştirmemi istediler , bu okullarda mezar-kabir dersleri olduğunu uygulamalı olarak kabir kefen ölü defni yapıldığını anlattılar , beni iyice bunalttılar , şu kapıdan girinceye kadar aklımda en geç bir ay içinde bu okulu değiştireceğime inanıyordum , ancak sizin beni karşılama , benimle konuşma tarzınız çok şaşırttı , karşımda asla sizin gibi birisini beklemiyordum , asık suratlı ,kınayıcı , benim gibi rujlu makyajlı modern giyimli bir kadın öğretmene önem vermeyen , oturmama bile müsaade etmeyen birini bekliyordum , siz bana dikte edilen her şeyi yıktınız, bambaşka bir tablo gördüm karşımda, teşekkür ederim ön yargılı , şartlanmış gelişimden beni kurtarıp rahatlattınız , ama yine de bir ay bekleyeceğim , bakalım öğrenci davranışlarına ve diğer öğretmen yakınlıklarına , fakat size tekrar teşekkür ederim , oturdum konuştum , birden fazla çay içtim , gayet güzel bir diyalog geçirdim , başlangıçtaki tedirginliğimi haklı görün lütfen , çevrem çok şey söylediler..vb...'' , konuştukça daha kendini iyi hisseden rahatlıkla uzun zamandır bu okulda çalışan öğretmen gibiydi , aslında öğretmen anlatmasaydı da ben böyle olduğunu tahmin ediyordum , neyse göreve başladı , günler haftalar geçti bir ayın sonunda kendisini çağırdığımda '..Mustafa bey bu okuldan gitmeyi düşündüğüm için çok pişmanım , kendime kızgınım ve böyle güzel bir ortam cana yakın öğrenci ve öğretmenler kolay kolay hiç bir okulda bulamam , burada görev yapmaya devam edeceğim , halimden çok mutluyum...vb..'' , evet , işte yeni atanmış İzmir mezunu öğretmenin düşünce duygu değişimi , yüzünden eksik etmediği güler yüzü ile herkesin sevdiği , öğretmenliğini ve dersini takdir ettiği bir öğretmen olarak okulda yıllarca görev yaptı , o yıllarda imam hatip liselerini öğrencileri kör, topal , gerici, mezar okulu, imam ,hacı ,hoca ...vb başka hafif ve tuhaf isimlerle maalesef gözden düşürücü itici ve korkulu yerler gibi bahsediyorlardı , ve bizim okullarımıza gelen öğretmen memnun olduğu kadar diğer arkadaş öğretmenleri de bu güzel okullara getirtiyorlardı , çünkü saygılı sevgi bakışlı öğrenciler bu okullarda , ders dinlemesini bilen cana yakınlığı ve başarılı notlar aldıkları sınıf ve okul başarı oranları diğer okullarla baş başa illerde ilk üçün içindedirler , öğretmenlerin öğretmenlik yapmak isteyeceği disiplinli sınıflar bu okullardadır , evet İzmir’den gelen öğretmenimiz okulumuzda görevine devam ediyordu ben 2000 yılında Uşak’tan İstanbul’a tayinim çıkıp ayrıldığımda.

Mustafa Kaya

03.02.2024

03 Şubat 2024 4-5 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar