Rüyamda Bile

Sabahın yedisi oldu.Her taraf aydınlandı.Kahvaltı zamanı geldi.
_Günaydın arkadaşlar! Kahvaltılar gelmiş.Yahu bir tane sigara koysalardı şunun içine ne olurdu sanki!
Köse:
_Durmuş kardeş kahvaltıyı verdiklerine şükredeceğine sigara koymadıklarına mı küfrediyorsun!
-Sanki verdikleri bir şeye benziyor da.
Hidayet:
-Daha ne versinler arkadaş bize.Bedavaya çalışan alıklara bunlar bile fazla bence.
Köse:
-Haklısın arkadaş şuraya geleli iki ay oldu beş para almadan başka çalışan bir enayi daha bulamazlar herhalde.
Durmuş:
-Bende ona demiyor muyum dostum.Nasıl olsa bedavaya çalışıyorum.O zaman benim istediğimi gitsinler arkadaş.Ben üç gündür sarma sigarayı da bulamıyorum.Rüyamda bile sigara var.Kahvaltı onların olsun bana bir dal sigara getirsinler yeter.
Gelmişiz Bursa gibi bir cennete , cennetin kapısında çarpılmışız bir şeytana.Üç duvarla çevrili bir dam içine iki ranza koymuşlar adına şantiye uydurmuşlar.Bizim gibi avanaklara da yutturmuşlar vesselam.Biz böyle E.... Olursak daha sırtımıza çok binenler olur.
Durmuş:
-Yahu bana bir sigara bulun arkadaşlar ben her şeyi ters görmeye başladım.Ellerim titriyor bakın!
Köse:
-Dur arkadaş bu salıya olmazsa gelecek ayın salısına ücretleri ödeyecekler.O zaman sana kartonuyla alayım.Sen şimdilik kahvaltıyla idare et durumu.
Hidayet:
-Hangi yılın hangi ayının gelecek salısına alabiliriz parayı bilen var mı ki.İki aydır her Salı para dağıtılacak oluyor ama hiç daha parayı dağıtacak birini bulamadık usta, bu nasıl olacak!
Yakup:
-Lanet olsun bizi buraya getirenlere, bu şirketi kuranlara.Oyuncak gibi bizimle oynuyorlar arkadaş.
Hani vurgunculara el atmıştı devlet!Akşam büyük başlara yemek verdiler iş bitti.Biz burada yoksulları oynarken adamlar özel garsonlarını bile şantiyeye getiriyor.Bizim el emeğimizi sömürüyor.Vurgun yapıyor.Onlarda yemeye gelip ardından vurgunculara savaş açtık diye nutuk atıyorlar arkadaş.Paranı emeğinin karşılığını istiyorsun işten kovuluyorsun.Bu mu adalet!
Durmuş:
-Arkadaş bırakın onu bunu bana bir sigara bulalım.
Köse:
-Sen hala orada takılı mı kaldın ? İç şu çayın soğudu artık.İşe çıkalım hiç olmazsa yemeğimizi verirler.
Durmuş:
-Kahvaltıyı satsak alan olur mu bir sigaraya acaba?
Yakup:
-Burada 70 kişi var hepside aynı senin gibi kim alabilir ki.Hepimiz beş parasız kaldık Allah'ın belası bu şantiyede arkadaş.
..........

10 Ekim 2011 2-3 dakika 10 denemesi var.
Yorumlar