Saymak Üzerine

Ben hiç bir şeyi matematiksel olarak saymak istemiyordum...
Bir gün sınıfa girip yoklama yaparken bir öğrencim yanıma geldi. 1. Sınıftaki bu şirin öğrencim merak dolu bir şekilde ; 'Öğretmenim siz her gün bize bakarak fısır fısır dudaklarınızı kıpırdatıyorsunuz neden öyle yapıyorsunuz dua mı ediyorsunuz ?' Diye sordu... Çok güldüm; ancak öğrencime; yok canım dedim hayır yoklama alıyorum.




*****




Durup parmak hesabı yapmak hiç de hoş değil ama ne yapalım yaşlılık işte... saysam saysam parmaklarımı sayıyorum, sevdiklerimi sayıyorum, haaa bir de babam her gün eski defterini çıkarıp bu dünyadan göçen dost ve akrabaları sayıyor!... Komedi diye yazmıyorum... İnternet de bir yazı dolaşıyor şu anda 'Matematiği zayıf bunca insanın menfaatlerini eksiksiz hesaplaması bana ilginç geliyor !' diyor ... ne güzel ve acı bir söz ... evet... etkilenmemek elde değil...





Sağlığım mı ! içtiğim hapları sayıyorum...





Bazen yerimde sayıyorum... Bazen günleri sayıyorum... Sayılı gün çabuk geçer denir... Öyle de oluyor... Hep sayıyoruz da yaşımızı, aslında neden geri saymış ! olduğumuzun farkına varamıyoruz bilemiyorum... Büyüklerimi mi! Allah'a şükür sayıyorum, seviyorum... Canıma minnet sayıyorum... Görünce onları altın bulmuş gibi seviniyorum ve ölçüsü yok elbette, sevginin kantarı, ölçüsü yok biz hep böyle düşündük, böyle yaşamayı hoş bildik... Kuzum, saymak kolay olsaydı, bu kadar evrende kim bilir ne kadar varlık var, meselâ böceklerin sayısı tüm diğer canlılardan daha fazlaymış... Gezegenleri sayıyorum... Mesela Mars'taki Olympos dağı 22 Km yüksekliğinde ve Güneş Sistemindeki en yüksek dağmış, Mesela Edison'un pek çok deney yaptıktan sonra ampulü bulduğunu sayıyorum. Ancak saymanın ötesinde çok ötesinde farklı şeyler düşünmek gerektiğini düşünüyorum... Öyle ya ne de olsa buluşlarımızı saymak yerine yapılmış buluşları saymak belki de geri kalmak demektir. Öyle ya bir hediye mi alacaksın; fiyatından önce anlamını, ne işe yaradığını say, kendi üretiminin pek çok malzemeden daha anlamlı olabileceğini varsay... çocuğun gülüşünü, arının peteğini, ağacın dalını, yaprağını,bu gün size kaç kişinin güler bir yüzle 'merhaba' dediğini say, hiçbir şey bulamıyorsan; oturup geçen günlerde neler yapmadığını, neden yapamadığını say... Gözün dışarıda ve yükseklerde olmasın... sayacaksan herkesin bir yanılma, yanlış yapma olasılığının olabileceğini say...Birilerini üzmek için değil, sevindirmek için doğduğunu varsay... Pozitif düşün, ancak hayat merdivenlerinden çıkarken şairin dediği gibi 'ağır ağır' çık ... Doğrusu saymak olsaydı 'saya saya' çık derdi değil mi ?
Her neyse sizlere 'ya sabır' dedirtmeyeyim vakit ayırdığınız için çok teşekkürler!...

Hea-13.12.2015
SAAT: 22:31

18 Aralık 2015 2-3 dakika 42 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 8 yıl önce

    Günlerimiz bile sayılı bizim bilmediğimiz sayının sonu ne zaman gelecek. Ve tabi bir de büyüklerimizi saymak en güzeli tebrikler içtenlikle Halide Edip hanım...👍

  • 8 yıl önce

    SEVGİLİ ŞİİRKOLİK, Saymak Üzerine adlı denememi günün denemesi olarak seçmenizden dolayı çok teşekkür ederim.Bu vesile ile tüm ŞİİRKOLİK okurları ve çalışanlarına mutlu yıllar dilerim. :) Selamlarımla 😊