Seçimlere Doğru

***Demokrasiler de seçim haktır! Halk adına yapılır.***
Üstte de belirttiğimiz gibi demokrasiler de seçim haktır!Halk adına yapılır.Ama seçime hakkı olanlarla yapılır.Bu demektir ki,seçime seçmen ve seçilme şartları tutanlar katılır.Böyle olunca hakkı kullanamayan şahıslarda vardır.Seçme ve seçilme şartlarını yerine getiremeyen vatandaşlar bu işe katılamaz.Haklarını kaybetmişlerdir.Seçmek ve seçilmekte bir vatandaşlık görevidir.Her Türk Vatandaşı bu görevini yerine getirmekle mükelleftir.Öyleyse yaklaşmakta olan seçimlere katıla bilmek için bu şartları noksansız yerine getirmeliyiz.Neyin yanlış, neyin doğru olduğunu kanunlar zaten belirtiyor.Benim üzerinde ısrarla durmak istediğim;Seçime gireceklerin bir birlerini karalama ve eleştirme biçimleridir.
Eskiden zevkle dinlediğimiz ve başlaması için saatini beklediğimiz haberlerden iyice sıkılır olduk.Yüz vatandaştan doksanı haberleri seyretmemek için televizyonlarını açmıyor,açanlar ise başka proğramları seyrediyor.Bunun açıkça sebebi iktidar ve muhalefet kavgası olduğu gibi birde kazanma ve kaybetme duygusunun getirdiği stresli durum olmalı.Bu duyguya saygı duyuyoruz ama televizyona çıkan siyasiler bizlere hiç saygı duymuyor.Dövüş,kavga kırıla gidiyor.Artık seyreyle iki gözüm Salihi..
Ağza alınmayacak sözler,çirkin yakıştırmalar...Bu senenin modası kasetler.Al birini,vur ötekine..Aslında hepsi aynı ama sözler çarpık.Hareketler yanlış.Bir banka reklamı ne güzel açıklıyordu;
'Aslında yok birbirimizden farkımız...Biz Türk Seçme ve seçilmesiyiz...'
Yani hepimiz bir seçime hazırlanıyoruz.Bu kavga ,bu niza, bu çekişme niye?Neden herkes karşısındakini insan yerine koymuyor?Çoluk-çocuk seyrederken inanın utanıyoruz.Bunu yapanlar ve bu konuşmaları hazırlayanlar hiç mi utanmıyor?Yahu siz bu memleketin insanlarısınız.Hepiniz aynı dava için uğraş veriyorsunuz.Neden bu kadar onur kırıcı, hakaret içeren sözlerle bir birinizi karalamaya çalışıyorsunuz?Pes doğrusu!..İnsan biraz utanmalı.Hep bugün için değil, bir de yarını düşünmeli!..Yarın herkes bir birinin yüzüne bakacak.Bu toplumdan ayrı yaşayan insan varsa onun seçim de işi ne? Yoksa niye kalp kırıyor sunuz?Kardeşçe şu mücadelenizi sürdürseniz olmaz mı?..Bu seçimler de biter.Biri kazanır, biri kaybeder.Hayat devam eder.Bu hep böyle olmuştur, böyle de olmaya devam edecektir..
Unutmamalı ki; 'İnsan onuruyla oynanmaz!'Herkes bir birine karşı daha saygılı olmalı.Konuşurken halk deyimiyle;'Kantarın topunu kaçırmamalı!'
Yoksa SEÇİME DOĞRU giderken çok insan bundan zarar görür ve bizim gibi memleketini seven insanlar da üzüntü duyar.Haberleri kapatır.Gazete okumaz.Memleketin hali de böyle devam eder..
Bütün vatandaşlarımızı daha saygılı ve onurlu bir davranışa çağrıyoruz.Seçimler bitene kadar lütfen kırıcı olmayın.Kazanana saygılı olun.Demokrasi ve çağdaşlık bunu gerektirir.
Bunları yapamazsak insan olmanın da faydasını göremeyiz.Cahiliye toplumlarından hiçbir farkımız kalmaz.
Herkese başarılı çalışmalar dileyerek sözümüzü noktalıyoruz.Hepinize kolay gelsin...
Hayırlı çalışmalar ve memleket için hayırlı seçimler dileyelim.İnşallah bizim için bu güzelim memleketimiz için hangisi daha yararlı ise o kazanır!

07 Mart 2014 3-4 dakika 115 denemesi var.
Yorumlar