Sen 'Şakacı'ktan Dostum Değilsin

Bana, ıssız bir adaya düştüğünüzde yanınıza alacağınız üç şey ne olur diye soracak olsalar; hiç tereddüt etmeden diyeceğim ilk şey gönül dostum, adaşım, arkadaşım Mustafa Şakacı derdim.
Dost kelimesinin anlamını öğrenmek için sözlüklere bakmanıza hiç gerek yok, ona bakın yeterli olur....
Her insanın mutlaka bir dostu, yüreğini sonuna kadar açtığı gönüldeşi vardır. İşte benim için de tarifini kelimelere sığdıramayacağım, aziz bir dostum var. Onun için gönlümden gelenleri yazmaya karar verdim.
Sen Sevgili dostum, en sıkıntılı zamanlarımda huzurun kapısını bana aralayansın...

Sen Sevgili dostum! Yüreğinde ki merhametinle, taşlaşmış gönüllere bağışlamanın ne olduğunu öğretensin...
Sen sevgili dostum! moralimin dibe vurduğu, hüzünlü anlarımda yaptığın şakalarla, beni kahkahalara gark edensin...
Seninle öğrendim fedakârlığın satırlarda yazılı bir kelime olmadığını. Zorda kalana yüzünü ekşitmeden el uzatmanın yüceliğini...
Seninle öğrendim, dostuna çekinmeden sırtını yaslamanın verdiği güvenin huzurunu...
Sen öğrettin bana 'üstadım' kelimesiyle hitap etmenin güzelliğini. Bu kelimeye bağımlılık yapan. Hatta sen bu kelimeyi öyle kullanmaya başladın ki eşine ve saygıdeğer babana dahi üstadım diyerek hitap etmeye başladın...
Sen Üstadım! Cömertliğinle nice cebi sırtına dikilmiş olanlara en güzel örnek olansın....
Sen, gönül dostum, iyi bir eş, şefkatli bir baba, öğrencilerini sevgiyle yetiştiren bir öğretmensin...
Senin, en sevmediğim özelliğin neydi biliyor musun? Çarşıda seninle dolaşmayı hiç sevmiyordum. Bir sokağa girdiğimiz zaman diğer ucuna ulaşmamız ancak bir saati buluyordu. Her önüne gelenle tokalaşmaların, ayak üstü muhabbetlerin sebebiyle tabiî ki...
Arada bir barut alevi gibi sinirlenirdin ve o esmer yüzün daha da kararırdı. Ama çok çabuk geçerdi bu fırtınalı hallerin....
Sen sevgili dostum! Hayatımda en nadide köşeye yerleştin, oradan hiç inmemek üzere...
Şimdi kader bedenlerimizi ayrı ayrı şehirlere atsa da, emin ol her zaman en yakınımda seni hissediyor ve seni çok arıyorum.
Sen ey Gönül insanı! En güzel dost en iyi arkadaş! İyi ki seni tanımışım. İyi ki sen varsın.

Sevgili dostum, Üstadım Mustafa Şakacı'ya sevgilerimle....


.

04 Aralık 2009 2-3 dakika 15 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    bu ne güzel samimi anlatım böyle nerdeyse okuyanın anlattıgınız dostta benım de arkadaşım olurmusunuz diyesi geliyor.....dost gözünüze bakmadan yüreginizdeki sızıyı hissedendir ... dostlarımız olması dilegiyle .... yüreginize kaleminize saglık....