Sözün İncisi Sanat

Eşsiz bir sanatkârın tablosudur kâinat

Gönül gözüyle görebilmenin hikmetini lütuf sayan ve şükür vadilerinden sevgiyle uzanıp köprüler kuran, iyiye hep güzele açılan nice kalpler vardır. İnce bir nakkaş gibi dokunurlar yüreğe... Emekle dokurlar hülyalarını... Bazen bir şiire, bazen bir tuvale, bazen nefesle hayat bulan bir ney'e...

Tefekkür mevsiminin en verimli iklimlerinde çiçeklenir sanat. Duygunun irmaklarından billur bir kaseden beslenir gibi beslenir, büyür boy verir. Dalları sevda tutkulu umutla uzanır, kâh bir maviye açılır sonsuzluğun ufkunda, kâh yeşile boyanır yepyeni sabahlarda... An olur hazanı ağırlar son baharında ömrün...

Işığını yansıtır.

Geceyi yâr bilenlere ay, gündüzü dost bilenlere güneştir sanat...

Görebilenler hissedebilenlerdir. Estetiğin ve inceliğin hal diline yansıdığı son Peygamber'in(s.a.v) miras bıraktığı, bir güzide anlayış biçimidir sanat, görebilmek için keşfedilmemiş güzelliklerin sırrını...

Hadi bir sır ver; elleri karanfil kokan bahçıvan destesinden...

Yağmurun öptüğü güllerin busesinden...

Acıyı acıtmadan, yarayı kanatmadan, en şefkatli söze döken şairin aşk dizesinden

Bir Ressamın, hüzünleri sevdaya boyayan muştulu renklerinden...

Hattatın vav'ına düşen tevazu gölgesinden...

Ki çözülsün dili varlığın, var olabilmenin ötesinde... Allahu Zül Celal'in Tekvin sıfatının tecellisinde...

Keşfedilmemişi keşfedebilmektir asıl sanat... Yol kıvrımlarında letafeti yüklenmiş kervanların heybesinde biriken nicelerdir...

O'na doğru yürüdükçe, öz görünür, söze döner, aşka bürünür..

Sanat

Gönül özü görünce

Gök yüzlüdür mavi

Kuşların göç dalıdır kanat

Hasreti vuslata bağlayan

Ne lütufkârdir gözlerin önüne serildiği

Uçsuz kâinat

Aşkla tecelli eder durmadan

 Ruhun aynasına dokunur sanat...

Züleyha Özbay Bilgiç

16 Aralık 2020 1-2 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 3 yıl önce

    Gönlünüze ve kaleminize sağlık. Saygılarımla.

  • 3 yıl önce

    Tefekkür en anlamlı en güzel ibadetlerden bir tanesidir. Kim olduğumuzu, ne olduğumuzu, kainatın neden yaratıldığını ve bunu titizlikle yaratan sanatkarı hatırlatır biz insanlara. Biz de insan olarak hayata dair güzel cümleler kurmalıyız, bu da doğru ve Allah'ın emirlerine uygun bir şekilde yaşamak ile olacaktır illaki... Keşfedilmemiş daha neler var neler, insan tarafından, tanımaya ve anlamaya çalışmak lazım. Sevmek ile başlayacak ve sevmek ile yol alınacak, işte o zaman dünyada cennet misali bir yer olacaktır. Kutlarım içtenlikle Züleyha Hanım...