Üçgen Dünya

Dünyanın düzenini düşününce, insan kafayı yiyor bazen.Olmak istediklerimiz, yapmak istediklerimiz, yaşamak istediklerimiz ve yaşadıklarımız...Hepsi birbirinden farklı.Bir ateş topunun içine atmışlar; adına da dünya demişler.Dünya yuvarlak demiyorlar mı bir de...Gel de inan!Hayır dünya yuvarlak değil deyince de ya deli derler ya tahtasız.Kim ne derse desin dünya yuvarlak değildir.Dünya üçgendir!Bir köşesinde aşk, bir köşesinde para ve bir köşesinde insanlık var.Savurmuşlar her birimizi bir köşeye, haydi bul bakalım denge noktasını diyorlar.Daha çok beklersiniz....

Herkesin bir görüşü, herkesin bir karakteri var.Herkes birbirinden farklı.Hani çifter çifter yaratılmıştık?Şerefliyle şerefsiz, iyiyle kötü, neşeliyle üzgün...Renk değil insan cümbüşü adeta.Kimse kimseye benzemiyor.Herkesin bir dünyası var.Genelinin dünyası yuvarlak.Döner de durur içinde.Ben bu insanlara pasif diyorum.Kendileri kımıldayamaz, tutturmuşlardır bir düzen, her günleri aynı.Sabah kalk akşam yat, ye iç uyu...Bu sebeptendir ki dünyaya dönüyor derler.Kaderi suçlarlar.Neden?Çünkü kötü kendileridir.Hiçbir zaman eylemi kendilerinde aramaz bu insanlar.Yapışmışlardır yuvarlaklarına asalakça yaşayıp giderler.Herkesten aynı şeyleri, aynı hayatları beklerler.Kendileri hiçbir halt yapamaz, sen de yapamayasın diye "aman geleneklerimiz, aman göreneklerimiz" derler engel olmaya çalışırlar sana.Kanmayacaksın arkadaş, dinlemeyeceksin kimseleri.Dünyanın üzerinde yaşamayacaksın, tüm dünya senin içinde olacak, sığdıracaksın yüreğine.Ne kadar yürekliysen o kadar büyüktür insan.Dönüp duracaksın, bunun için geldin dünyaya.Durman gereken bir nokta vardır.Asalaklara göre denge noktası.Gerçekte ise herkes için farklıdır bu nokta.Kim nereye kadar gelebilirse orasıdır onun yeri.Gidebildiğin kadar git, gerisini takma kafana.Dünya gerçekten varsa eğer, ne fark eder bir yerde dur yeter.Ama bir yerin olsun, kaderin kederin imkanların, imkansızların arkasına sığınma.Sen durma ki dünyan da durmasın.İnanma dönen dünya, dönek kader yalanına.Dönen de insandır, dönek de insandır.Suçlu da sensin, yeri gelir haklı da sensin.Hepsinden önce yaptıklarının arkasında dur.Arkasında dur dönmelerinin, aksi takdirde dönek olursun.

Kendi dünyamızda mutlu olalım.Kurallardan ibaret olmasın hayatımız.Çünkü özgürlük güzel, dönmek güzel, şekli ne olursa olsun dünya da çok düzel...Kötü olan döneklik, kötü olan reddetmek, kötü olan sığınmaktır.Dünya biziz, unutmamak dileğiyle...

24 Mart 2011 2-3 dakika 12 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar