Victor Hugo ve Bilinmeyenleri

Victor Hugo herkesin bildiği gibi dünya klasikleri arasına giren Sefiller romanını yazan, Fransız yazar ve şairdir.
Victor Hugo'nun hayatı ilginçliklerle doludur ve dünyada ilklerin arasında tarihteki yerini almıştır. 1831-1941 arasında çok sayıda şiir, piyes ve roman yazan Hugo, 1841'de Fransız Akademisine seçildi. 1848 ihtilalinden sonra Cumhuriyetçi saflara geçti ve cumhurbaşkanlığı için aday bile oldu. Kendisi seçilemedi, ama seçilen Louis Napolyon'u destekledi. Ancak bu Napolyon da imparatorluğunu ilan edince, Hugo 1851'de Fransa topraklarını terk ederek –yirmi yıl sürecek gönüllü bir sürgünü geçireceği- Channel Adaları'na yerleşti. Burada yazdığı 'Sefiller'(1861), onun en çok tanınan ve sevilen eseridir.
Sefiller romanını ilk baskısı o tarihlerde Paris'te dört saat içinde satılmış ve bu satış rekorlarına girmiştir.
Victor Hugo'nun Sefiller romanını sürgünde yazıp yayın evine göndermesinden sonra yazdığı mektup dünyada en kısa mektup unvanını da ona getirmiş.
Sefiller romanını merak eden ünlü yazar yayın evine boş bir kâğıdın üzerinde '?' sadece soru işareti olan mektup gönderir.
Yayın evinden gelen cevapta tarihte ki yerini almıştır.
Victor Hugo'ya gelen mektubun içinde sadece '!' hayret işareti vardır.
Ünlü yazarın sözleri de ünlü sözlerin içinde yerini almıştır, bunlardan en ünlüsü ölümü beklerken yatağından baş ucundakilere ettiği vasiyettir.
'Tanrı'ya inanıyorum, ahirete inanıyorum; fakat hiçbir kilise papazını başımda istemiyorum. Beni seven bütün dünya insanlarının gönülden dualarını bekliyorum. Bu benim için kâfidir.
Bu usta yazarın şair olarak da edebiyat dünyasında, ünlü şairlerle beraber şiirleri eş değer olarak yer bulmuştur.
Cengiz Damar

Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, mal mı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?

Victor Hugo

30 Temmuz 2017 2-3 dakika 20 denemesi var.
Yorumlar