Yatağımız

Yatağımız ne kadar önemlidir bizim için. Bütün gün yoruluruz, akşam olunca yatağımıza uzanmak isteriz. İnsanlar eski çağlarda, böceklerden ve bir takım toprakta yaşayan canlılardan kurtulmak ve rahat uyuyabilmek için yataklar icat etmişler. Günümüzde halen, bu konuda muazzam araştırma içinde insanoğlu. Teknoloji geliştikçe, daha konforlu yataklar üretiliyor. İnsanın omurga yapısı incelenerek, uygun yataklar üretilmeye başlandı. Evlenirken çiftler en önce aşklarını yaşatacak yatakları olsun isterler. Artık, iki gönül bir olunca, samanlık seyran olmuyor; yataksız, pek aşk yapılamıyor. İlk yatağı İtalyan bir kadın icat etmiş. Eskiden yün yataklar vardı. içlerini boşaltır çırpardık. Yün daha sağlıklı ama bakımı çok zor. Şimdilerde kimse yatak çırpmıyor artık. Bu bilgileri bir belgeselde izledim ve yatağımın benim için de ne kadar önemli olduğunu düşündüm.
Ben otuz yıldır aynı yatağı kullanıyordum. Geçenlerde bizim apartmanın önüne indirdim yatağımı. Kötü olmuştu. Bir saat sonra yatak yok olmuştu. İhtiyacı olan almış demek ki. Ben beğenmiyordum ama beğenen birileri çıkmış. Alsınlar sorun değil. Birinin işine yarasın. Aslında sürekli her şeyin yenisini almamak gerekliymiş. İkinci el kullanmak, çevre temizliği açısından gerekliymiş. Sürekli yeni üretilen eşyalar, ürünler, çevremizin ve doğamızın kirlenmesine sebep oluyormuş. Bu ayrı bir konu elbette. Bu konu da sayfalar dolusu yazılabilir. Geri dönüşüm çok önemli hepimiz, geleceğimiz, çocuklarımız için...
Yatağım benim için de çok önemlidir. Uzanmam gerekli. Yoksa dinlenemem. Böceklerden, karıncalardan, ben de korkarım. Karıncalar beni fena ısırıyor üstelik. Uzun yolculuklarda, yatamayınca çok kötü oluyorum. Yatağım burnumda tütüyor. Uyumayı da çok severim. Beni bana bıraksalar, üç gün uyusam ama olmuyor. İş güç, çocuklar...Gelen olur, kapı çalar, postacı gelir, imza ister, telefon çalar...Yani vesselam yatamazsın!
Konforlu güzel yataklarda, tatlı tatlı saatler geçirmenizi, güzel güzel dinlenmenizi dilerim.
Sevgiyle kalın.

20 Ağustos 2017 1-2 dakika 76 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 6 yıl önce

    Beni bana bıraksalar, üç gün uyusam ama olmuyor.

    Bi an kendimi gördüm 🙂 gün içinde bazen sadece gözünü kapatmak istiyor insan ama nafile 🙂

    Biz çoğu zaman beğenmesekte yatacak yeri olmayan insan çok, bir yastığa hasret.. Ama insanız işte rahatlığı seviyoruz hep daha iyisini istiyoruz

    Farklı bir konuydu, güzeldi, sevgiyle 🙂

  • 6 yıl önce

    Teşekkürler. Sevgiler.