Yolluk

Yolluk

Yol olmak güzel. Yolcu olmak daha da güzel o yolda. Yola düşmek dizlerin acısa da.

Bilirim...

Yürümek iştir, yürümek güçtür sırtında anılarla. Bu yüzden yola çıkarken valiz alma yanına.

Yol olmak güzel. Hele yola serpip tozunu, rüzgar olmak yanından geçip giden ağaçlara.

İşte o an kim kime masallar anlatır karışır. Alan razı veren razı, damağında çocukluktan kalma tatlar canlanınca.

Bir el olur, okşar saçlarını, annen gibi…

Bir omuz olur, yaslarsın başına, umutsuz yarınlarını.

Eksilmek senden uzak, yüreğindeki yaralar da iyileşmeye yüz tutar, hatırlarsın yine yaşadığını.

Yol olmak güzel gidecek yerler varken, yol olmak güzel arkana bakmayı düşünmeden. Damarlarına yayılırken o tatlı heyecan, yolun kıymetlisi olmak daha da güzel, anlayana...

Yol olmak güzel, diline pranglaşan bir veda olmadan, bir yere varabilmek güzeldir acabalar yakandan düşmüşken. Yol güzel, yolcu da güzel, gece yıldızlarını yoluna sermişken.

Ama en çok da...

Yol güzeldir, kalmayı beceremeyene…

Kısacası,  hiçbir yere ait olamayana. Yabancıyken tüm evler, tüm yüzler gözlerine ve sadece giderken ait hissedene, yol hep güzeldir her nereye götürürse.

Evin olur mu deme yollar… olur içinde tutunacak tüm dallarını kesene.

Dedim ya, yol güzeldir diye…

Ama uyarayım, yola yolluk olursun çok fazla beklersen...


y...

06 Haziran 2021 1-2 dakika 96 denemesi var.
Yorumlar (10)
  • 2 yıl önce

    :) Yol bize yolluk biz yolluğa , Yol da güzeldir yolluk da diye de eklesem mi? ... Yol gibi alıp götüren, yolluk gibi tüketen bir yazıydı yine... Nesildaşım eksik olma.. Y...'den imzayı unutmayalım, ben de unutmuşum ama düzeltiyorum:))

  • 2 yıl önce

    Yol bir yere gitmez yol bir durma biçimidir demişti şair ve bir başka şair yolu tarif ediyor bize "yol güzeldir kalmayı beceremeyene..." peki öyleyse yolcu kimdi ? O da benden olsun o vakit; yol, " henüz yerleşemeyen kişi, kalacak yerini henüz bulamayan..." Yolumuz hep güzeledir; güzel, yola koyulanı kirlerinden arındıran..." Sevgiler güzel insan, kıymetli nesildaşım :)

  • 2 yıl önce

    Yüklediğimiz anlamdır yol dediğimiz, sevda da yoldur acı da hüzün de atıp heybeyi sırtına revan olursun da an gelir yol da biter yolculuk da sonrası sonsuzluğudur yolun ki yolluk olmaktır hiçlikte Kutlarım Menekşe hanım gidilesi yollara açılsın umutlar hep :) sevgimle

  • 2 yıl önce

    Yol da, yolda olmak da güzeldir.. Kutlarım Menekşe Hanım, kaleminize sağlık