Alkışlanan Öğrencim

Adıyaman'da dördüncü sınıfı okutuyordum. Bir gün müdürümüz biz öğretmenlere fakir öğrecilere dağıtın diye bir kaç defterle beraber kalemler verdi. Sınıfa girdiğimde elimde defter ve kalemleri görünce öğrencilerimin gözleri parladı. Ben alayım mücadelesi başladı. Ben öğrencilerimin maddi durumlarını önceden bildiğimden ;kimlere vereceğimi önceden tesbit etmiştim.
Sınıf başkanımız Murat Yıldız'ın babası yoktu. Maddi durumları iyi değildi. Onun fakir olduğunu iyice biliyordum. Defter ve kalemleri mücadeleli bir şekilde dağıttım. Çocukların çoğunda ben alayım çabası vardı. Elimde son defter ve kalem kalmıştı. Onuda Murat için ayırmıştım. Çocukların bana, bana çığlıkları arasında;
Çocuklar gürültü etmeyiniz ! Bu defter ve kalem sınıfımızın en çalışkan öğrencisi Murat Yıldız için dedim. Murat gel ! dediğimde başı yerde gülümseyerek geldi. Sınıfın arka sırasında oturan Ali'yi göstererek; öğretmenim o çocuk benden daha fakir ona verir misiniz ? dedi. Onun bu onurlu davranışı beni çok duygulandırdı. Gözyaşlarımı tutamadım. Senin ne kadar yüksek bir kişiliğin var. Çok övülmeye layık bir öğrencisin. Beni bu davranışın karşısında ağlattın diyerek öptüm. Alkışlayın çocuklar arkadaşınızı. Böyle yüksek gönüllü kişiler çok nadir bulunur dedim.
Öğrencilerle ben de beraber alkışladım. O öğrencimi yıllar geçti. Halen unutamadım, tayinim çıkıp da yer değiştirdiğimde bana mektup göndermişti. Mektubunda çok çalışacağım öğretmenim. Size layık bir öğrenci olmaya çalışacağım. Bir gün beni karşınızda yükselmiş biri olarak görüp benimle gurur duyacaksınız. Demişti, o öğrencimi halen unutamadım. Ve arıyorum. Onu hatırladıkça gözlerim yaşarır.

01 Kasım 2011 1-2 dakika 6 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    böyle öğrenciler hepimize lazım ya. daha doğrusu öğrencilerimizi böyle bir kişilik sahibi yapmak için çabalamalıyız. yüreğinize sağlık güzeldi

  • 7 yıl önce

    Unutulur mu hocam böylesi güzel yaşanan anlar

    ne mutlu size ki aydınlık dürüstlük ve doğruluk yolunda ilerleyen öğrencilere sahipsiniz ki sayenizde de bizlerde sahibiz

    Ne kadar gururlansanız azdır

    anlamlı paylaşımınız için teşekkür eder günün seçkisini kutlarım👑👑

  • Yorumlarınız için çok mutlu oldum. Öğrencilerimi her zaman çok sevdim. Onlarla her zaman gurur duydum. Dünyada büyük sevincim onlar oldu. Dünyaya bir daha gelseydim yine sınıf öğretmenliğini tercih ederdim.