Birinci Bahar

-Asım oğlum derslerini çalışmıyorsun bak notların düştü...
-Çalışıyorum anne daha ne olsun...
-Ben anlamam böyle giderse baban okutmayacak seni bilesin...

Asım henüz çocuk sayılacak yaştayken içinde duyduğu heyecanın, kıpırtının ne olduğunu tam olarak çözemese de bu içgüdü onu sürüklüyordu.
Okul sıralarında birlikte oturduğu kız arkadaşlarına derslerde teneffüslerde daha yakın olmaya başlamıştı.
Asım teneffüsten dönüşünde sınıf içinde şöyle bir iki dolandıktan sonra erkek arkadaşıyla beraber oturduğu masadan kalkıp bir başka masada kız arkadaşının yanına gitti.

-Nevin masana oturabilir miyim?
-Neden yerine oturmuyorsun?
-Ya şu problemi çözemedim de...
-Bana ne öğretmene sorarsın...

Asım henüz aşkı tanımasa da aslında Nevin'e ilgi duymaya başlamıştı.
Gün geçtikçe Nevin'le diğer kız arkadaşlarından daha çok ilgilenir olmuştu.
Nevin ilk zamanlarda Asım'ın davranışlarına bir anlam veremese de oda buluğ çağına girdiği için bu karmaşık duyguların ağına düşmüştü.
Okula beraber gidip gelirken okulda ders çalışırken hatta oyun oynarken ayrılmaz olmuşlardı.
Nevin'in derslerinde de eski başarısı olmayınca onun anne ve babası da notlarının düştüğünü fark etmişti.
Aile bu sebepsiz başarısızlığı çözmeye çalışırken Nevin'in öğretmeninden yardım almaya çalıştılar.

-Öğretmen hanım Nevin'in notları neden böyle düştü?
-Bende sizleri bu konuda görmek istiyordum aslında, evet Nevin son zamanlarda eskisi kadar başarılı değil oysa çok çalışkan bir öğrenciydi bende sebebini anlayamadım size soracaktım...
-Öğretmen hanım bunu en iyi siz bilirsiniz...
-Ben ilgilenirim merak etmeyin sorun nedir anlamaya çalışırım, ama bir gerçek var ki artık buluğ çağına da giriyorlar çocukların bazı dengelerinin değişmesi normal...

Öğretmenin tespitlerinden yola çıkan Nevin'in anne ve babası bir müddet sonra çocuklarının artık yavaş, yavaş büyüdüğünü karşı cinse ilgi duyduğunu fark ederler.
Takipleri sonucunda arkadaşının Asım olduğunu anlarlar.
Tepkilerini açıkça dile getirmeseler de Nevin'in hareketini kısıtlamaya başlarlar.
Fakat gün geçtikçe bu duyguyu çözmeye başlayan Asım ve nevin çocukluk aşkıyla birbirlerine bağlanırlar, bu arada lise kayıtları da başlamıştır.

-Lise kayıtları başlamış anne okula ne zaman gideceğiz?
-Bana sorma Nevin babana sor o yollamak istemiyor.
-Peki, ben okumayacak mıyım anne?
-Ben karışmam kızım.
Ailesi Nevin'in okula gitmesine karşı çıkıp göndermezler, Nevin'in ısrarları da kâr etmez.
Asım lise öğrenimine başlar bu durum Asımı derinden üzer, okul bir yana artık birbirlerini görmeleri mümkün değildir.
Aradan geçen yıllar Asım'la Nevin arasındaki bağları koparamaz, her ne kadar görüşemeseler de o çocukluk aşkları bitmemiştir.
Asım'ın lise yıllar bir bir geçerken Nevin ise artık bir ev kızı olmuş, günleri ev işleriyle geçmektedir, Asım'la buluşması görüşmesi de mümkün değildir.
Nevin serpilmiş genç kız olunca etrafta Nevin'i görenler talip çıkmaya başlamışlardı.
Nevin içindeki burukluk ve bitmeyen çocukluk aşkıyla bütün teklifleri reddetti.
Asım'da Nevinden başka hiçbir kıza ilgi duymamış sevememişti.
Uzaktan uzağa görüşleri bile aşklarını yaşatmaya yetiyordu.

Asım bütün cesaretini toplayıp Nevin'in mahallesine onu görmek için gitmeye karar verdi.
Bütün risklere rağmen mahallede dolaşan Asım Nevin'i karşısında görünce heyecandan ne yapacağını şaşırmıştı.

-Nevin sen, aman Allah'ım inanamıyorum.
-Asım sen ne arıyorsun burada ailem ya görürse iyi olmaz...
-Nevin görüşemiyoruz konuşamıyoruz.
-Asım burada olmaz hemen git buradan.
-Tamam, o zaman bir yerde görüşelim, mesela çay kıyısında olmaz mı?

Ertesi gün Asım ve Nevin anlaştıkları saatte çay kenarında buluştular aslında bu onların ilk buluşmasıydı.
Biri görecek korkusunu dahi yenip uzun uzun konuşurlar.

-Nevin seni özledim görüşemiyoruz neler oluyor anlat.
-Asım biliyorsun ailem beni okula yollamadı o yetmiyormuş gibi birde görücüler filan gelmeye başladı.
-Peki, sen ne yaptın?
-Tabi hepsini reddettim ne yaparız böyle bilemiyorum.
-Ben senden başka hiç kimseyi sevemem Nevin söz...
-Bende senden başka kimseye varmam Asım bende söz veriyorum.

Asım'ın babası bir memurdu ve zaman içinde tayini çıkmıştı bunu duyan asım kahrolmuştu.
Zaten çıkmazda olan aşkı tamamen çıkmaza girmişti.
Asım bütün güçlüklere rağmen Nevinle vedalaşmanın yolunu bulur bir kez daha sözleşirler.
Asım gittikten kısa bir zaman sonra Nevin'e tekrar görücüler gelir, üstelik damat adayını da hiç beğenmez.
Nevin'in yine reddetmesiyle ailesinin ailesinin baskısına maruz kalır, karşı koyamayacağını anlayınca intihar etmeye kalkışır.
Asım gittikleri yerde okula giderken bir trafik kazası geçirir bu kaza Asım'ın hayatından uzun yıllarını çalar.
Birbirinden habersiz iki âşık verdikleri söze sadık kalmışlar evlenmemişlerdir.
Asım sağlığına kavuştuktan sonra okulunu bitirir ve artık onun için yapacağı tek bir şey vardır.
Nevin'i arar bulur Nevin'in hala bekâr olduğunu öğrenince çocuklar gibi sevinir.
Yıllar önce Asım'ı çocuk haliyle bilen Nevin'in ailesi Asım'ı damat olarak kabul eder.

16 Ekim 2014 5-6 dakika 30 öyküsü var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 9 yıl önce

    Ne güzeldir o okul yılları ve orada ki birbirini seven yürekler. Hikayede yaşananların benzerleri bir çok insanın başından geçmiştir o yıllarda, bir çok okuyanın kendinden bir şeyler bulacağı bir öyküydü. Gönülden kutlarım Mustafa...👍