Kestirme Mamado (Urfalı Mamado)

Yörede " Mamado " bilinir ama; kimi kestirme Mamado der... Kimisi de; 'Şak şakçı' Mamado der...Kimi ise; Urfalı Mamado diye bilinir. Gördüğünüzde, Mamado'nun elinde mutlaka rakı şişesi, yada cebinde taşır. Benim küçük yaşlarımda gördüğüm düğünlerde Mamado elleriyle "şak şak" çalar... İnsanlarla sohbet eder yada yaşantısından güldürüşlü ve komik şeyler veya çeşitli öyküler anlatırdı. Uzun boylu, babayiğit, kır saçlı ve gözleri bulantılı, sisli, gözlerinden biri görmezdi. (En önemlisi de kimseye zararı olmazdı.)
İşte Mamado'nun başında geçenleri anlatmadan geçmeyelim; verirlermiş... Bir gün hazırlanan karavana yemeğini yenemeyecek kadar biber (yanlışlıkla) atılmiş...sonrada yemek çöpe atılmış... KİMiN attığı bir süre sonra bulunmuş, Komutanına Mamado'nun attığını söylemişler, Komutan Mamado'yu yanına çağırttırmış. Komutan; Mamado'ya sorular sormaya başlamış; Birlikte okuyalım, dinleyelim...
Komutan; -- Sen körmüsun?
Mamado ; -- Komutanım , sen kör olmazsan, kör gözlerimi görürsün..!' (demiş)
Komutan; -- Seni nasıl askere aldılar ?
Mamado ; -- Kanun icabı komutanım Komutan soru sormaya devam etmiş...
Komutan; -- Mamado sen savaşta olsan, sağ taraftan düşman gelse ne yaparsın ?
Mamado ; -- Sağ tarafa yarım dönüş yapar düşmanı vururum.
Komutan; -- Düşman arkada gelirse ne yaparsın.
Mamado ; -- Onu da tam dönüş yapar vururum.
Komutan; -- Sol tarafında düşman gelirse ne yaparsın?
Mamado; -- Komutanım, benden başka Türk askeri yok mu? Onu da başka asker vursun komutanım. (demiş)

*************Mustafa GÖZETLİK*
(An şiir kitabından alınmıştır)

18 Nisan 2010 1-2 dakika 2 öyküsü var.
Yorumlar