Kiralık Anne

Emniyet görevlileri Osman ve Cemal devriye gezerken yol üzerinde yerde yatan bir kişi görürler. Yanına vardıklarında bu kişinin bir kadın olduğunu anlarlar. Polis memuru Cemal hemen ambulansı çağırır.
Kadın baygın vaziyette hastaneye kaldırılır.
Yapılan müdahalelerle birkaç gün yoğun bakımda yaşadıktan sonra kadın ölür.
Kadın kimsesizdir, arayan soranı olmaz.
Üzerinde bulunan kimliğinden adının Zeynep olduğu öğrenilir.
Polis kimlik bilgilerinden yola çıkarak yaptığı araştırmalar sonucunda da hiçbir yakınına ulaşılamaz. Cenazesine sahip çıkan olmaz.
Kadının dosyalarını hazırlayan Doktor Zeynep'in hastanede bulunan daha önceki kayıtlara ulaşır.
Bu kayıtlarda Zeynep'ten Cihan adında bir çocuğa ilik nakli yapıldığı görülür.
Cihan'la Zeynep arasında resmi bir bağ yoktur.
Oysa ilik nakli, kan bağı olan yakınlarından yapılabildiği için Cihan ile Zeynep arasında kan bağı olduğu düşünülür.
Nüfusta babası Hüseyin annesiyse Ayşe olarak görülen Cihan'ın oysa annesi Zeynep ve babası Halil'dir.

Halil ve Zeynep köyde iki hasım ailenin çocuklarıdır.
Aileler arasında arazi anlaşmazlığından dolayı çıkan kavgada iki aile bütün fertleriyle kavgaya karışınca olan olur, Halil'in ağabeyi Ali Zeynep'in amcası Mehmet'i vurur.
Zeynep'in amcaoğulları Kadir ve Mustafa öç almaya yemin etmişlerdir.
Halil kan davası sonucu ailesiyle birlikte şehre göçmek zorunda kalır.
Zeynep'le çocukluktan süre gelen aşkları bitmemiş, fakat iki aile arasındaki bu durum aşklarını çıkmaza sokmuştur.
Gelinlik çağında olan Zeynep'e etraftan görücüler gelmeye başlamıştır.
Ailesi tarafından başkasına verilmesine göz yummayan Zeynep Halil'e haber uçurur.
Halil her şeyi göze alır bir gece usulca köye girer ölümü dahi göze alarak Zeynep'lerin evine gider.
Zeynep'in camına attığı küçük taş onların haberleşme nişanıdır.
Zeynep yatağından fırlar camdan baktığında gözlerine inanamaz Halil Zeynep'i aşağıya çağırır.
-Zeynep hemen kaçalım...
-Nasıl olur Halil bizi öldürürler...
Yapacak başka bir şey yoktur Halil ve Zeynep ya her şeyi göze alıp kaçacaklar veya bir daha hiçbir zaman birbirlerine kavuşamayacaklardır.
Zeynep usulca tekrar eve girip üç beş eşya alıp yola çıkar hemen köyden uzaklaşıp şehrin yolunu tutarlar.
Halil trenle gidip gelirken trende görevli Selim'le arkadaş olmuşlar Selim yolculuk esnasında onlara yardımcı olur ve arkadaş olarak devamlı görüşürler.
Artık geriye dönüş yoktur Halil Zeynep'i kaçırmış ve evlenmişlerdir.
Zeynep'in amcaoğulları Kadir ve Mustafa kan davası güttükleri gibi Halil'in Zeynep'i kaçırmasına iyice kızmıştır.
Onları bulmak için şehre giderler, Halil gara Selim'i ziyarete gitmiş Selim'le çayını yudumlarken hasımları Kadir ve Mustafa'yla göz göze gelirler.
Hasımlarından önce davranan Halil Kadir'i vurunca çaresiz teslim olur cezaevine girer.
Halil'in anne ve babası Zeynep'i gelin olarak kabul etmedikleri için Zeynep, Halil'in arkadaşı, Hüseyin ve eşi Ayşe ile birlikte yaşamak zorunda kalmıştır.
Kısa bir süre sonra Zeynep'in bebeği dünyaya gelir, bu haberi ceza evinde alan Halil bebeğin adının Cihan olmasını istemiştir.
Cihan kısa bir süre sonra ateşlenip hastalanır, doktorların yaptığı muayene ve tahliller sonucunda hastalığının lösemi olduğu anlaşılmıştır.
Uzun bir süre ilaç tedavisi uygulanması gerekmektedir.
Zeynep Cihan'ın tedavi masraflarını karşılayabilmek için bir gazinonun mutfağında çalışmaya başlar.
Zeynep işe gidip gelirken onu takipte olan amcasının oğlu Mustafa tarafından bıçaklı saldırıya uğrar olay yerinde devriye gezen ekipler olaya tanık olur.
Mustafa cinayete teşebbüsten ceza evine girer.
Bir müddet hastanede yatan Zeynep iyileşince işine devam etmeye başlar.
Masraflar çok ağırdır, Hüseyin de bütün imkânıyla yardımcı olur fakat buna rağmen Zeynep yine üstesinden gelemez.
Zeynep tedavi masraflarını karşılamak için gazino sahibinden borç para almaya başlar.
Gazino sahibi bir iki defa borç verdikten sonra Zeynep'e açık senet imzalatır. Daha sonra Zeynep para istedikçe ve borcu çoğaldıkça gazino sahibi köşeye sıkışan Zeynep'i konsomatris olarak çalıştırmaya başlar.
Bu durumu öğrenen Hüseyin, Cihan'ın sosyal güvencesini sağlayıp tedavi masraflarını karşılamak için Halil ve Zeynep'i ikna edip Cihan'ın velayetini üzerine alır.
Hüseyin'in bir maksadı da böylece Zeynep'i bu bataklıktan kurtarmaktır.
Zeynep esasında Cihan'ın annesidir, fakat Zeynep düştüğü durumdan dolayı eşi Halil ve oğlunun yüzüne bakmaktan hicap duyar.
Çocuğunun onu bu şekilde tanımaması için zaten velayeti üzerlerinde olan Hüseyin ve Ayşe'yi anne baba bilmesini ister.
Cihan artık aklı ermesine rağmen olan bitenden haberi yok o anne olarak Ayşe'yi baba olarak ta Hüseyin'i biliyordur.
Hüseyin ve Ayşe Cihan'ın bakımı için ellerinden geleni yapar hiçbir şeyi esirgemezler Zeynep'in düştüğü bataklıktan kurtulması artık hiçbir şey ifade etmez olmuştur.
Hüseyin iş yerinde başına düşen demirle ağır yaralanır yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamaz hayatını kaybeder.
Ayşe Cihanla bir başına kalmıştır.
Zeynep Cihan'ın masraflarını sürekli karşılar
Yapılan tedavi onu bir süre iyiye doğru götürse de bir müddet sonra
Cihan'ın hastalığı nüksedip, ilerler.
Doktorlar Cihan'a ilaç tedavisi cevap vermediği için mutlaka ilik nakli yapılması gerektiğini ve ilik naklinin birinci derece yakınından olması gerektiğini Ayşe'ye söylerler.
Ayşe Cihan'la kan bağı olmadığını, Cihan'ın gerçek annesinin Zeynep olduğunu doktorlara açıklamak zorunda kalır.
Ayşe Zeynep'in yanına giderek durumu anlatır.
Zeynep hemen hastaneye gider annesi olduğunu Cihan'ın bilmemesi için doktorlarla konuşur, ricada bulunur.
Yapılan başarılı bir müdahaleyle Zeynep'ten Cihan'a ilik nakli yapılır.
Ayşe hastaneye gidip gelirken geçirdiği trafik kazası sonucunda hayatını kaybeder.
Cihan bu gerçeği öğrenince yıkılır.
Ona göre artık hayatta hiç kimsesi kalmamıştır.
Hastaneden taburcu olan Cihan evde yalnız yaşamaya başlar.
Zeynep Cihan'ı dilenci kılığında Ziyaret edip nasıl olduğunu kontrol eder.
Karşısında aslında gerçek annesiyle konuşan Cihan'ın olan biten hiçbir şeyden haberi yoktur.
Zeynep'i yaralamaktan hüküm giyen Mustafa cezası bitip dışarıya çıkar çıkmaz tekrar Zeynep'in peşine düşer.
Zeynep arkadaşı Hale'yle beraber yaşadıkları eve dönerken Mustafa önlerini kesip Zeynep'i sopayla darp eder.
Hayatını kaybeden Zeynep'e kimse sahip çıkmayınca eldeki raporlar doğrultusunda Cihan aranır.
Emniyet görevlileri doktorun hazırladığı raporlarda Zeynep'le bağı olduğu tespit edilen Cihan'ın yaşadığı eve gider.
Cihan'a Zeynep'in fotoğrafını gösterip tanıyıp tanımadığını sorarlar.
Cihan bir dilenci olarak bildiğini söyler.
Doktorlar kendisine yapılan ilik naklinden dolayı Zeynep'le kan bağının olduğunu tespit ettiklerini Cihan'a söylerler.
Kafası iyice karışan Cihan gerçekleri bilmek ister.
Ayşe'nin evde bulunan hatıra fotoğraflarını karıştırır.
Bu fotoğraflarda onu gerçeklere götürecek ipuçlarını bulur.
Fotoğraflarda Zeynep ve Ayşe'nin beraber çekildiği pozlar ve Hüseyin ile Zeynep'in yanında Halil vardır.
Fotoğraflara bakmaya devam eder.
Bir başka pozda tren garında çekilmiş fotoğrafta da Halil ve Zeynep ile birlikte demiryolları görelisi vardır.
Cihan fotoğraflara bakınca ikna olur polis memurlarıyla birlikte hastaneye gider.
Morgdan çıkarılan Zeynep'in cenazesini defin ettikten sonra bu kişilere ulaşma umuduyla elindeki fotoğrafla gara gider.
Fotoğraftaki bu görevlinin adının Selim olduğunu öğrenir.
Selim'i bulur, Selim'in olan biten her şeyden ve Cihan'ın Halil ve Zeynep'in oğlu olduğundan haberi vardır.
Selim bu konuyu her ne kadar açmak istemese de Cihan'ın ısrarı üzerine Halil'in babası olduğunu söyler.
Selim Cihan'ı ceza evindeki babasının yanına götürür ve Cihan hayatındaki sırlar artık çözülür.
Cihan geçte olsa gerçek babasına kavuşur ama annesini hiçbir daha göremeyecektir.
Ceza evinde babasının yanından ayrıldıktan sonra mezarlığa annesinin başucuna gider.




Not: bu öykü tamamıyla kurgu, 2014 yılında TRT kurumunun açtığı senaryo yarışması için yazdığım senaryo özetidir.

31 Ekim 2015 7-8 dakika 30 öyküsü var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Hüzünlü bir öykü baştan sona. Buna benzer olaylar yaşanmaktadır ve gazetelerin ikinci sayfa haberlerinde yer almaktadır çoğu kere. Kutlarım içtenlikle...👍